به گزارش اکوایران، آرژانتینی‌ها روز یکشنبه ۲۸، خاویر میلی را به عنوان رئیس‌جمهوری خود انتخاب کردند، اتفاقی که با واکنش افراد و رسانه‌های مختلف در سرتاسر جهان مواجه شد. پرسش اینجاست که چرا این شخصیت تا این اندازه جنجال‌آفرین شده است؟

پاسخ را می‌توان در شخصیتی یافت که میلی تا کنون از خود به نمایش گذاشته است. عده‌ای او را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و عده‌ای دیگر هم او را به ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل شبیه دانسته‌اند. برخی هم گفته‌اند او شبیه به شخصیت چاکر، عروسکِ قاتل سریالی است، عده‌ای دیگر هم او را شبیه به شخصیت ولورین در ایکس‌من شبیه دانسته‌اند. دلیل تمام شباهت‌های جالب توجه، رفتار و ظاهر متفاوت میلی است.

میلی با موهای آشفته، مقابل مردم می‌ایستد و علیه منتقدان خود با لحنی غیر مودبانه و تند سخن‌سرایی می‌کند. در عین حال، علاقه دارد خودش را به عنوان مدافع بازار آزاد معرفی کند.

رسانه‌ها از او با عنوان «لیبرترین» یاد کرده‌اند، کسی‌که طرفدار بازار آزاد، رقابت و کارآفرینی است، می‌خواهد اقتصاد بحران‌زده آرژانتین را از تورم نجات دهد و علیه دیه‌گو مارادونا، ستاره فوتبال آرژانتینی حرف می‌زند در حالی‌که مارگارت تاچر، نخست‌وزیر اسبق بریتانیایی را که در آرژانتین منفور است، می‌ستاید.

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین پدیده‌ای قابل بررسی است که قول داده بدهی‌های این کشور به صندوق بین‌المللی پول را بدون دریافت کمک از کشورهای خارجی بپردازد و در عین‌حال بانک مرکزی را به عنوان نهادی که مسبب بحران در اقتصاد آرژانتین است، تعطیل کند.

آرژانتین که در ابتدای قرن بیستم جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا بود اخیرا دچار تورم ۱۵۰ درصدی شد و حالا یک آنارکو-کاپیتالیست قرار است از بحران اقتصادی نجاتش دهد.

منتقدان میلی می‌گویند او فردی با برنامه‌های غیرواقعی، غیرمسئولانه و خطرناک است. با این حال، میلی در میان نسل جوان طرفداران بسیاری پیدا کرده و توانسته به عنوان رئیس‌جمهوریِ این کشور رای بیاورد.

در این ویدیو به شخصیت میلی و وضعیت جدید آرژانتین پرداخته شده است.