به گزارش اکوایران، شاخص قیمت مصرف کننده بزرگ ترین اقتصاد جهان در ماه ژانویه رشد سالانه ۶.۴ درصد را به ثبت رساند که پایین ترین تورم سالانه آمریکا از ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی است. همچنین تورم ماهانه آمریکا نیز در ماه ژانویه در سطح ۰.۵ درصد رقم خورد که دقیقا مطابق با پیش بینی ها بود.

طلا در ابتدای روز نیز نزدیک به ۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت که البته در ادامه روز با رشد شاخص دلار عقب نشینی قیمتی داشت.

تحلیل گران بر این باورند که هنوز در بازار طلا این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو برای مقابله با فشارهای تورمی در اقتصاد این کشور به افزایش بیشتر نرخ بهره روی بیاورد. موضوعی که می تواند به ضرر طلا تمام شود زیرا بازارها در ماه های قبل پیش بینی های مطمئنی از سطح رشد نرخ بهره کرده بودند و به هم ریختن این پیش بینی ها شوک بزرگی برای بازار خواهد بود.

همچنین پس از انتشار گزارش تورم آمریکا دو تن از مقامات فدرال رزرو عنوان کردند که این نهاد باید تمام تمرکز خود را روی بازگرداندن تورم به محدوده ۲ درصد معطوف کند.

 

بیت کوین اما بر خلاف طلا در روز سه شنبه مسیری صعودی داشته و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد رشد قیمت را ثبت کرده بود. همین موضوع نیز سبب شد تا قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان پس از افت به کانال ۲۱ هزار دلاری مجدداً به کانال بالاتر بازگردد. بیت کوین نیز مانند طلا به شدت به افزایش نرخ بهره هدف حساس است و نمودارها نشان می داد سال ۲۰۲۲ زمستان رمزارزی دقیقا از زمان آغاز عملیات انقباضی فدرال رزرو شروع شده بود.