به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در اولین هفته ماه ژوئن رشد 1.09 درصدی را به ثبت رساند تا پس از یک هفته وقفه مجددا صعودی شود. طلا پس از کاهش های شدید قیمتی در ماه آوریل و ابتدای ماه می در چهار هفته اخیر از قیمت 1811 دلاری تا سطح قیمتی 1870 دلار بالا آمده است.

به نظر می رسد فعلا قیمت طلا در حوالی مرز قیمتی 1850دلار گیر افتاده است. با اینکه این لنگر قیمتی در کوتاه مدت برای طلا پیش بینی می شود اما هستند برخی از تحلیل گران که پیش بینی میکنند در بازه کوتاه مدت فدرال رزرو نمی تواند به سرعت تورم آمریکا را کاهش دهد و این موضوع می تواند به سود طلا تمام شود.

فدرال رزرو کنترل تورم را از دست داده است و به ازای آن مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود موضوعی که می تواند اقتصاد را وارد رکود کند. تحلیل گران اقتصادی مطمئن نیستند دست فدرال رزرو خیلی هم برای افزایش نرخ بهره باز باشد. برخی رشد قیمتی روز جمعه طلا را به شک و تردید سرمایه گذاران به توان فدرال رزرو برای مقابله با تورم مرتبط می دانند.

معامله گران خرد و همچنین تحلیل گران وال استریتی اگرچه برای هفته آتی بیشتر بر روی صعودی بودن قیمت طلا اجماع دارند اما این اجماع شکننده است. از میان تحلیل گران وال استریتی نظرسنجی سایت کیتکو 40 درصد به رشد قیمت فلز زرد در هفته آینده رای داده اند در حالی که فقط 20 درصد نزولی بوده اند.

در سوی دیگر از میان معامله گران خرد مین استریتی این نظرسنجی نیز 46 درصد طلا را صعودی ارزیابی کرده اند و 28 درصد نیز باور دارند قیمت این فلز ارزشمند کاهشی خواهد بود.