به گزارش اکوایران، روسیه خواستار تضمین‌هایی شدند که بر اساس آن تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور، به همکاری مسکو با ایران آسیب نمی‌زند.

خبرگزاری بلومبرگ، به نقل از اینترفکس گزارش داده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته که کشورش از آمریکا تضمین می‌خواهد که تحریم‌ها علیه مسکو بر توانایی این کشور برای همکاری با ایران پس از بازگرداندن توافق هسته‌ای 2015 تأثیری نخواهد گذاشت.

ایالات متحده از زمان آغاز جنگ روسیه در 24 فوریه علیه اوکراین، تحریم‌های شدید و گسترده ای را علیه اقتصاد روسیه اعمال کرده است. واشنگتن و مسکو نیز در حال حاضر هر دو در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران فعالیت دارند.

وزیر امور خارجه روسیه در شرایطی این سخنان را اظهار کرده که بنا بر گزارش رویترز، شب گذشته مذاکره‌ کنندگان ارشد اروپایی شب گذشته وین را به قصد پاره‌ای رایزنی‌ها به مقصد پایتخت‌هایشان ترک کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که دستیابی به توافق در مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده برای احیای برجام نزدیک است. میخائیل اولیانوف هم به رویترز گفته ما در حال آخرین تلاش‌ها برای رسیدن به خط پایان هستیم و احتمالا تا اواسط هفته آینده توافق حاصل خواهد شد.

در واکنش به این مسئله، لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال که مذاکرات وین را از نزدیک دنبال می‌کند، با انتشار توئیتی این مسئله را پرتاب یک نارنجک بالقوه به مذاکرات وین از سوی روسیه خواند.

IMG_20220305_200741_411