به گزارش اکوایران، کاهش ارزش دلار آمریکا سبب جذابیت بیشتر طلا در بازارها شد. عامل اصلی این اتفاقات نیز اعلام ناگهانی اوپک پلاس درباره کاهش عرضه نفت بود که سبب افزایش شدید قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت در انتهای روز دوشنبه 85.5 دلار قیمت خورد که 6.5 درصد بازدهی روزانه را نشان می داد. این در حالی بود که با اعلام تصمیم غیرمنتظره اوپک قیمت نفت در روزی که گذشت برای مقطعی تا مرز 86.7 دلاری افزایش پیدا کرده بود.

با افزایش قیمت نفت حالا بازارها بر این باورند که تورم کشورهای توسعه یافته بخصوص آمریکا احتمال تداوم بیشتری خواهد داشت. همین موضوع نیز سبب شد تا در روز گذشته طلا به عنوان پناه گاه امن سرمایه میزبان سرمایه های سرگردان باشد. از سوی دیگر تحلیل گران بر این باورند که طلا همچنان از شوکی که از سوی بحران بانکی به بازارها منتقل شد نیز حمایت می شود.

پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی که از مهم ترین منابع تامین مالی استارت آپ ها در امریکا بود طلا تاکنون بیش از 8 درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز اما برخلاف طلا بیت کوین وضعیتی قرمز داشت و با کاهش قیمت 1.7 درصدی مجددا به کانال 27 هزار دلاری بازگشت. بیت کوین سه روز متوالی معاملاتی است که بازدهی نزولی را به ثبت رسانده است و مدتی است و میان کانال های 26 تا 28هزار دلاری گرفتار شده است. با این حال ماه گذشته بیت کوین توانست با رشد 23 درصدی سود مناسبی در میان بازارها رقم بزند.

اتریوم نیز امروز نوسان قیمتی شدیدی نداشت و همچنان در کانال 1700 دلاری در حال معامله بود. اتریوم نیز در ماه گذشته بیش از 13.5 درصد افزایش قیمت داشت.