به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز جمعه نزدیک به 0.8 درصد کاهش قیمت داشت و به زیر مرز 1980 دلار رسید. این در حالی بود که قیمت طلا در ساعتات قبل از آن تا بالای مرز 2 هزار دلاری بالا رفته بود. یکی از دلایل عقب نشینی طلا داده های اقتصادی قدرتمند آمریکا بود. این داده ها این سیگنال را به بازارها مخابره می کنند که دست فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره خیلی بسته نشده است و از طرف دیگر دلیل دوم سخنان انقباضی یکی از مقامات فدرال رزرو بود.

جیمز بولارد رییس فدرال رزرو سنت لوییس در روز جمعه اعلام کرده بود که زمانی که بحران بانکی بوجود آمده فروکش کند، فدرال رزرو باید به جنک با تورم و افزایش نرخ بهره هدف ادامه دهد. این در حالی است که پس از وقوع بحران های بانکی بازارها بر این باور بودند که افزایش نرخ بهره هفته گذشته فدرال رزرو آخرین افزایش این سیکل انقباضی طولاتی مدت است. در حالی که همکاران بولارد نرخ بهره نهایی را در محدوده 5 تا 5.25 درصد می دانند بولارد معتقد است برای مقابله با تورم این شاخص باید تا سطح 5.5 تا 5.75 درصد افزایش پیدا کند.

همچنین امروز بیت کوین نزدیک به 2.3 درصد افزایش قیمت داشت تا در کانال 27 هزار دلاری چند پله بالاتر بیاید. بیت کوین نیز که در هفته های گذشته روند صعودی چشمگیری داشت، اکنون چند روزی است که در بین کانال های 27 و 28 هزار دلاری گیر افتاده است.

اتریوم نیز امروز صعودی بود و در پله های بالایی کانال 1700 دلاری نوسان داشت. اتریوم در ماه مارس اکه 26 روز از آن گذشته است نزدیک به 10 درصد افزایش قیمت داشته است.