به گزارش اکوایران: سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول نخستین طرح استیضاح وزیر دولت سیزدهم در مجلس خبر داد و گفت: بعد از بررسی های مختلف، طرح استیضاح وزیر صنعت،  معدن و تجارت اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارسال شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس به خانه ملت گفت: در این جلسه تقویم دستورکارهای 3 ماهه مجلس بررسی و براین اساس مسائل اساسی که در این مدت در دستورکار مجلس خواهد بود مشخص شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین مکاتبات و دیدگاه های برخی نمایندگان درباره نحوه قرعه کشی نطق ها، تذکرات و اخطارهای روزانه در صحن علنی مجلس نیز بررسی و تصمیم ‌گیری شد.

استیضاح وزیر صنعت،‌معدن و تجارت پنج روز پس از دریافت کارت زرد او اعلام وصول شد. به نظر می رسد اختلاف نمایندگان مجلس با وزیر صمت سر واردات خودرو است؛‌ بطوریکه نمایندگان مجلس موافق واردات خودرو هستند، اما فاطمی امین با این طرح مخالف است؛ بطوریکه با وجود  موافقت مجمع تشخیص با واردات خودرو وزارت صمت روی خوشی به این طرح نشان نداد و این امر موجب شد تا سخنگوی هیات رییس مجلس از اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر دهد. 

برنامه های اعلام شده از سوی وزیر صمت در سال 1400 در حوزه خودرو شامل 11 هدف در دوره بلند مدت و 10 هدف میان مدت می شد که عمدتا شامل دو محور کنترل افزایش تولید و مدیریت قیمت بود؛ اهدافی که تاکنون محقق نشده است. بطوریکه تا پایان سال 1400 کمی بیش از 860 هزار دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شد. قیمت خودرو هم افزایش بسیاری در بازار داشت، دو هدفی که خلاف جهت وعده وزیر عمل حرکت کرد.