به گزارش اکوایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کار، از ابتدا در سیبل مجلس و رسانه ها قرار داشتند و امروز حجت الله عبدلملکی جابجا شد و رضا فاطمی امین کارت زرد گرفت. وزیر صمت از زمان گرفت رای اعتماد از مجلس بارها با انتقاد تند و تیز بهارستان نشین ها مواجه شده بود و در نهایت امروز اولین کارت زرد دولت سیزدهم را به نام خود ثبت کرد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت امروز به منظور پاسخ به پرسش سوالاتی مبنی بر ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران بخش معدن نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و در نهایت توضیحات وزیر به رای گذاشته شد و نمایندگان نیز با 91 رای موافق، 141 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و کارت زرد را به وزیر صمت دادند. طی 10 ماه اخیر (از زمان اخذ رای اعتماد) فاطمی امین با انتقادات بسیاری از سوی بهارستان نشین ها روبرو بوده، بیشتر انتقادات نمایندگان مجلس پیش از این به کیفیت خودروهای داخلی باز می گشت و حال با توجه به افزایش افسارگسیخته قیمت ضعف عملکرد وی در کنترل قیمت کالاها نیز به جمع انتقادات پیوسته است و موجب شد تا در کنار در مشکل دیگر وزیر صمت اولین کارت زرد را از مجلس دریافت کند. مشکلات برخی از صنایع در کنار واحدهای معدنی نیز دست به دست هم دادند تا فاطمی امین تک اخطاره دولت شود.

در مجموع به نظر می رسد اختلاف نمایندگان مجلس با وزیر صمت سر واردات خودرو است؛‌ بطوریکه نمایندگان مجلس موافق واردات خودرو هستند اما فاطمی امین با این طرح مخالف است.

فاطمی امین حدود 10 ماه پیش به عنوان وزیر صمت دولت سیزدهم به مجلس معرفی شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم شهریور ماه ۱۴۰۰، با ۲۰۵ رای موافق۶۰ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و با تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی سید رضا فاطمی امین موافقت کردند.