به گزارش اکوایران، سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) در هفته جاری خلاصه بیست و هفتمین گزارش سالانه بخش معدن این کشور را منتشر کرد. در این گزارش میزان درآمد حاصل از فعالیت معدنکاری در ایلات متحده آمریکا برای سال 2021 برای 90.4 میلیارد دلار اعلام شده که این رقم نسبت به میزان مشابه در سال قبل رشدی 12 درصدی داشته است.

در این گزارش شروع مجدد فعالیت اقتصادی در ایالات متحده آمریکا ظرف سال 2021 پس از تعطیلی‌های دستوری به‌منظور کنترل شیوع کرونا در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری این بیماری در سال 2020، عامل اصلی افزایش تقاضا برای مواد معدنی در 2021 عنوان شده است.

رشد 23 درصدی درآمد معادن فلزی

ارزش تولید معادن فلزی ایالات متحده آمریکا در سال 2021  به 33.8 میلیارد دلار رسید که این رقم حدود 23 درصد بیشتر از ارزش تولید معادن فلزی این کشور در سال 2020 بود. در میان معادن فلزی آمریکا معادن مس بیشترین ارزش‌آفرینی را داشتند به نحوی که 35 درصد کل ارزش تولید معادن فلزی آمریکا در سال 2021 مربوط به بخش مس بود. پس از آن نیز طلا با سهم 31 درصدی، سنگ‌آهن با سهم 13 درصدی و روی با سهم 7 درصدی در رتبه‌های بعدی ارزش‌آفرینی در این بخش قرار گرفتند.  

ایالت‌هایی با بیشترین سهم از تولیدات معدنی

در گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا 14 کالای معدنی برتر معرفی شده‌اند که ارزش درآمدی هر یک از آن‌ها به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد. ازجمله این محصولات عبارت هستند از سنگ خرد شده، مس، سیمان، طلا و شن و ماسه ساختمانی و شن و ماسه.

در عین حال آریزونا، نوادا، تگزاس، کالیفرنیا و مینه سوتا به ترتیب برترین ایالت‌های تولیدکننده مواد معدنی در ایالات متحده آمریکا در سال 2021 بودند.