به گزارش اکوایران ،اولین جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر در سال 1403 با موضوع برطرف کردن  اختلافات داخلی شورا بود . مهدی اقراریان عضو شورای شهر  درجلسه علنی گذشته اعلام کرد که شورا به دو گروه مخالفان و موافقان شهردار تقسیم شده، موضوعی که با واکنش چمران روبه‌رو شد و اعلام کرد که چنین تقسیم‌بندی‌هایی درست نیست.

اقراریان در تذکر خود گفته بود: در حال حاضر آنچه که از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخگوی موضوعات مطرح شده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم تا تذکرات شورا به ویژه منتقدین شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم می‌شود چرا که بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقین و مخالفین شهردار تهران گفت: من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تاکید نکنید بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند .

 اما مرور مذاکرات شورای شهر نشان می‌دهد برخلاف ادعای چمران، منتقدان عملکرد شهردار تهران همیشه از سوی طرفداران زاکانی مورد نقد و حمله مجازی قرار گرفته و پیش از آنکه شهرداری پاسخ تذکرات و انتقادها را بدهد، این اعضا در صحن سخنان آنها را مصداق سیاه‌نمایی و تخریب می دانند .

در جلسه هم‌اندیشی چمران از اعضا درخواست کرده اختلاف نظرها به صحن علنی کشیده نشود تا رسانه‌های معاند از آن سوءاستفاده نکنند؛ موضوعی که با واکنش منتقدان روبه‌رو شده. تأکید بر این بوده که انتقادهای مطرح‌شده نقد عملکرد و یادآوری وعده‌های محقق‌نشده است. یکی از طرفداران شهردار مدعی می‌شود که نقدهای مطرح‌شده در صحن دقیق نیست و در این دوره مدیریت شهری فعالیت‌های خوبی به ثمر رسیده که با پاسخ تند عضو منتقد روبه‌رو می‌شود.

  علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص جزئیات جلسه هم‌اندیشی به رسانه گفته است : موضوع جلسه مباحث داخلی شورا بود. در حقیقت موضوع تخصصی که نیاز به حضور افراد از مدیریت شهری باشد، نبود؛ بلکه در مورد کلیت حرکت شورای شهر تهران در زمان باقی‌مانده از دوره ششم بود. در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد. موضوع انسجام بیشتر برای پیگیری دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم و مسیر بهتر دنبال‌کردن این موضوعات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته او در این جلسه نکاتی انتقادی نیز مطرح شد، مواردی که اعضای شورا نسبت به عملکرد مدیریت شهری انتقاد داشتند و نکات مثبتی که در این دوره در مدیریت شهری اتفاق افتاده و باید دنبال شود نیز مطرح شد. بی‌تردید طرح انتقادات به صورت آنی و احساسی تنها فضا را متشنج می‌کند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن زمان باقی‌مانده کارهایی را که آغاز شده، پیگیری می‌کنیم تا به انتها برسد.

 ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص جزییات این جلسه به اکو ایران گفت :‌  جلسه هم اندیشی شورای شهر با حضور 13،14 نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد وبا تاخیر هم شروع شد ،حدود ساعت 8 جلسه آغاز شد و البته یک ساعت و نیم هم ادامه پیدا کرد و بیشتر به گلایه ها و شکواییه های اعضا  بود اول آقای چمران نصیحت کردند و توصیه به وحدت و همدلی کردند . این که در مدت باقی مانده کمک کنیم که مشکلات مردم در شهر حل شود . اقای چمران می گفتند که اختلاف نظر اشکالی ندارد اما به دعوا و جنجال نکشد و زمینه سو استفاده دیگران فراهم نشود .

وی ادامه داد: بنده و آقای تشکری هم انتقادهای خود را به عملکرد و برخی از رویکردهای شهرداری در اداره شهر مطرح کردیم که مخالفی هم نداشت و دوستان دیگر هم بیشتر گلایه گذاری کردند و در نهایت به جمع بندی خاصی هم نرسید .

هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر نسبت به توییت توهین‌آمیز یکی از مدیران شهری نسبت به یکی از اعضا واکنش جمعی نشان داده و خواستار برکناری این مدیر میانی شده بودند. شنبه‌شب اعلام شد که اعضای شورای شهر قصد دارند در نامه‌ای کتبی از رئیس شورای شهر بخواهند این موضوع را بررسی کند. امانی درخصوص این که آیا این موضوع هم درجلسه هم اندیشی بررسی شد توضیح داد: این موضوه در جلسه مطرح نشد اما اعضا به برخورد با این موضوع اصرار دارند و با رییس شورای شهر مکاتبه کردیم و پیگیر این موضوع هستیم .