علیرضا زاکانی در همایش فصلی مدیران با اشاره به این که  ابر پروژه این تحول نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی است که باید منجر به شهر الگو شود که این مسأله برای سال ۱۴۱۰ هدفگذاری شده است گفت : نارضایتی مردم از ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی را می توان در باز طراحی کالبد شهر و در این تحول برطرف کرد و در این بخش نیز ۱۰ کلان پروژه تعریف شده است و در این مسیر منطقه ۱۸ و ۷ پیشتاز هستند. برای ۲۸۰۰ پارسل خیابان شهید بهشتی منطقه ۷ طرح بدیل و جایگزین ارائه شده است و این نوسازی شهری باید چهره مناطق مختلف ما را تغییر دهند تا دیگر بی عدالتی در آن ها هویدا نباشد و در منطقه ۲۲ که نوساز است باید توجه کنیم که سرانه ها را بازتوزیع کنیم. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه تحول آخر تحول فناورانه و دانش بنیان است و ما به شدت به فناوری می اندیشیم تا به نیاز شهروندان پاسخ معتبر دهیم، اظهار کرد: ابرپروژه آن توسعه خدمتگزاری و پیشرفت شهر بر محور شهروندان با تکیه بر تحول نوآورانه است. نباید به خدمات روتین خود قانع باشیم و به صورت نمایی باید این خدمات را ارتقا دهیم و فناوری در این مسیر می تواند یک جهش ایجاد کند. در این تحول نیز ۸ کلان پروژه تعریف کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس برنامه چهارم را دیروز تحویل شورا دادیم که این برنامه قریب به سه ماه تدوین شد،گفت: این برنامه با نظر شورا ارتقا و اصلاح پیدا می کند و در کنار آن امیدواریم بتوانیم برنامه ۱۴۰۲ خود را عرضه کنیم. ظرفیت های مکنون در شهرداری و شورا مافوق آن چیزی است که امروز در خدمت مردم است و باید این ظرفیت بالقوه را به بالفعل برسانیم،  لذا کارکردهای خود را در مسیر مشارکت قرار دادیم.

زاکانی با بیان اینکه امید زیادی داریم که گام‌های بلندتری برداریم، اضافه کرد: همه پروژه های بزرگ در شهر فعال شده اما برای ما مهم است که دست به دست هم دهیم و تحول را از خودمان و از شهرداری آغاز کنیم و آن را به حوزه های مختلف زندگی مردم تسری دهیم و مجاهدت کنیم برای اینکه شهر را متحول و از همه ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم.

 شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه ما زخم و بی عدالتی و عدم تکریم ارباب رجوع هست اما باید خودمان با توکل به خدا و حرکت، مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم تا برکات الهی برای ما ساری و جاری شود، بر همین اساس هفته گذشته یک تفاهم بزرگ ۴۲ هزار میلیاردی را منعقد کردیم .