در شرایطی که در ابتدای هفته بازار ارز تحت تأثیر فضای ناشی از تنش‌‌های منطقه‌ای و احتمال گسترش جنگ در منطقه ملتهب شده و سقف جدیدی را لمس کرد، روز قبل بازار ارز آرام‌تر بود و انتظار معامله‌گران از احتمال حمله اسرائیل به مواضع ایران کاهش پیدا کرد. این رویکرد نه‌تنها در معاملات روز قبل و در بازار فردوسی مشهود بود، بلکه در معاملات شبانه تتر هم این وضعیت حفظ شد و قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش فاصله هزار و پانصد تومانی با سقف شبانه‌روز قبل خود دارد و با کف قیمتی روز قبل حدود ۴۰۰ تومان فاصله دارد.

تتر در شب قبل کاهش یافت. با این عقب‌نشینی، فاصله دلار و تتر در حالت طبیعی قبل قرار گرفت. حباب درهم هم ناهماهنگی در ارتباط دلار و درهم نشان نمی‌دهد. به همین خاطر شروع سبزی برای اسکناس آمریکایی پیش‌بینی نمی‌شود.

تخمین کاهش نرخ بهره 

علاوه‌بر دلار، قیمت طلا و سکه در ایران از ارزش اونس جهانی طلا هم پیروی می‌کند. روز قبل جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مرکز ویلسون در واشنگتن سخنرانی کرد. در این سخنرانی او اعلام کرد که با توجه به قدرت بازار کار ایالات متحده و پیشرفت تورم بهتر است که بانک مرکزی به سیاست‌های محدودکننده فرصت بیشتری بدهد تا داده‌های اقتصادی چشم‌انداز در حال تحول سیاست‌گذار را راهنمایی کند.

 افزایش نرخ بهره تمایل برای دارایی‌های بدون بهره مانند طلا را کاهش می‌دهد. در شرایطی که معامله‌گران زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تخمین می‌زنند، این اظهار نظر مانع از ادامه مسیر صعودی اونس جهانی طلا ناشی از تنش‌های خاورمیانه شد.

در حال حاضر طلای آب‌شده دو سطح مهم حمایتی و مقاومتی پیش رو دارد. محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حمایت طلای آب شده است که مقاومت قیمتی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان پیش رو دارد.