در روز دوشنبه قیمت دلار و سکه با نوسان به سمت سقف‌های تاریخی خود حرکت کردند. علاوه بر دلار سکه، انس طلای جهانی و قیمت بیت کوین نیز در روز دوشنبه با افزایش به سقف‌شکنی حرکت کردند. قیمت انس طلای جهانی در عصر دوشنبه با افزایش بیش از 30 دلار به بالای 2100 دلار رسید و قیمت بیت‌کوین نیز با رشد بیش از 2000 دلار به حوالی 67 هزار دلار رسید. به عقیده گروهی از معامله‌گران رشد بازار طلا و بیت کوین اولین اثر رد پای ترامپ بود. دیوان عالی آمریکا به اتفاق آرا به نفع ترامپ رای داد و صلاحیت وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در همه ایالت‌ها را تایید کرد.

تحلیل‌گران سه عامل را دلیل نوسان این روزهای بازار ارز می‌دانند. عامل اول اخبار و اتفاق‌هایی که شاخک انتظاراتی معامله‌گران را تیز کرده است. عامل دوم به شکاف قیمت دلار نیما و بازار آزاد است. به عقیده تحلیلگران این شکاف موجب شده تا شرکت‌ها در صادرات و برگشت ارز صادراتی انگیزه‌ای نداشته باشند. این دسته با استناد به آمار گمرک به ناترازی 15 میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور بدون احتساب صادرات نفت اشاره داشتند. ورود نوسان‌گیران در روزهای عدم مداخله بازارساز در بازار عامل سوم نوسان قیمت دلار است. در بازار شنیده می‌شد معامله‌گران افزایشی در روزهای بدون تزریق و مداخله، شروع به نوسان می‌کنند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی عدد 59 هزار و 600 تومان در بازار ارز هرات بسیار مهم است و قیمت دلار می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار پس از واکنش به این سطح، با ورود بازارساز نیز مواجه می‌شود و بازار رو به نزول می‌رود. اما در مقابل گروهی معتقدند در چارت دلار، فعلا اصلاح عمیق دیده نمی‌شود.