دلار هرات در روز سه‌شنبه سه مرحله را پیمود. مرحله اول تا ساعت 11 صعودی بود و سطح 40 هزار را لمس کرد. در ادامه تا ساعت دو نزولی بود و تا ابتدای کانال 39 پایین آمد. معامله‌گران اعتقاد داشتند در این مرحله درهم تزریق شده است چون قیمت حواله درهم با ریزش وارد کانال 10 هزار شد و قیمت دلار هرات را هم با خودش پایین کشید. اما بعد از اینکه قیمت درهم از کانال 10 در رفت دلار هرات هم تا سطح 39 هزار و 800 تومان بالا آمد.

معامله‌گران معتقدند باوجود اینکه قیمت دلار نوسان دارد اما در محدوده 40 هزار رنج شده است. آن‌ها به بازارساز هشدار می‌دهند نوسان دلار در این سطح می‌تواند موجب کف‌سازی قیمت دلار شود و بازار آن را به رسمیت بشناسد.

اتفاق دیگر در بازار سه‌شنبه نزدیک شدن قیمت دلار هرات و تهران به هم بود. برخی معامله‌گران می‌گفتند این سیگنال ریزش است. اما یکسری‌های دیگر با اشاره به رفت و برگشت دلار تهران و سلیمانیه بین کانال 39 و 40 هزار تصور می‌کنند ریزش قیمتی رخ ندهد.

در بازار سکه، این فلز گرانبها همراه با دلار نزولی شد و حتی کانال 20 را از دست داد اما در ادامه با افزایش به 20 میلیون و 200 هزار تومان رسید. در مقابل طلای آبشده در انتهای بازار نزولی شد. معامله‌گران می‌گویند باید تا فردا صبر کنیم و ببینیم کدام بازار هوشمند است؛ سکه یا آبشده؟

قیمت یورو در بازار آزاد سه‌شنبه بالای 42 هزار و 500 تومان در معامله بود. این درحالی است که براساس نرخ برابری یورو باید در کف 42 معامله شود.

اکوایران مطلع شده بانک مرکزی با صادرکننده‌های بزرگ جلسه داشته است. در این جلسه بازارساز از آن‌ها خواسته است با سیاست جدید رییس کل بانک مرکزی برای عرضه ارز با قیمت 28 هزار و 500 تومان موافقت کنند. گفته می‌شود نهنگ‌های صادراتی تلویحا وعده عرضه در نیما را دادند اما عمدتا روی پیامدهای رانتی آن هم هشدار دادند.