در اولین روز هفته، دلار به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی رفت ولی با هجوم خریداران مواجه نشد. معامله گران در ابتدای هفته رفتار هیجانی نداشتند و تنها سعی کردند که اسکناس آمریکایی را به آرامی بالای مرز ۳۰ هزار تومانی تثبیت کنند. تلاش معامله گران برای حفظ دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومانی موثر واقع شد و حتی در بازار پشت خطی نیز خبری از بازگشت به کانال ۲۹ هزار تومان نبود. 

برخی تحلیل گران باور دارند که در صورت ماندن دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومان به تدریج، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و شکست مقاومت محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان، شجاعت بیشتری را برای ورود بازیگران جدید به بازار به همراه خواهد آورد. 

در شرایط کنونی، بدون انتشار اخبار جدید و بالا رفتن احتمال احیای توافق هسته ای، از نگاه برخی فعالان دشوار است که دلار به صورت معنادار در مسیر کاهشی قرار بگیرد. اسکناس آمریکایی در نهایت هفته گذشته در بیشترین حالت تا محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و به سرعت به بالای مرز ۳۰ هزار تومان برگشت. 

به باور برخی فعالان، به دلیل افزایش تقاضا در بازار سلیمانیه، خرید دلار در بازار داخلی نیز افزایش یافته است. در این میان به دلیل سفر زوار به عراق، تقاضا برای دینار نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و کمی توجه در بازار ارز از دلار به سوی دینار چرخیده است.