در اولین روز هفته جاری، دلار مرز ۳۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار خواهد داد. گزارش ها حاکی از آن بود که دیشب در بازار پشت خطی، اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 30 هزار و ۵۰ تومان نفوذ کرد و این موضوع موجب شد که انتظارات افزایشی برخی از معامله گران برای شروع معاملات دلار در هفته جاری تقویت شود.

  البته دلار در هفته گذشته حتی با شکست مرز ۳۰ هزار تومانی نتوانست از محدوده مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند و به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. برگشت دلار ممکن است در روز جاری نیز رخ دهد ولی بازار در صورتی که بتواند بالای کانال ۳۰ هزار تومانی تثبیت شود، با ورود خریداران جدید رو به رو خواهد شد. 

به باور فعالان، انتشار اخباری مبنی بر اینکه آمریکا از پاسخ ایران رضایت خاطر نداشته است، موجب شد که در انتهای هفته کمی میزان خریدها بیشتر شود. با این حال نوسانات حاصل از اخبار در هفته گذشته اثرات پایداری در بازار نداشت. چنین پیشینه ای، می تواند موجب شود که بازیگران ارزی در روز جاری نیز با احتیاط رفتار کنند و بی گدار در موقعیت خرید قرار نگیرند. 

با این حال، ارزش دلار در سلیمانیه عراق بالا رفته است و این موضوع می تواند اتفاقا جسارت خریداران بازار ارز داخلی را بالا ببرد. در مقابل یکی از عواملی که می تواند فعالیت کاهشی ها را در بازار ارز بیشتر کند، از دست رفتن محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی است.