به گزارش اکوایران؛ روزهای گذشته تصویری از مصاحبه سفیر ایران در آذربایجان با شبکه یوتیوب باکو تی‌وی این کشور منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت و جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرد. 

در این میان برخی از حامیان دولت خواستار استعفای موسوی از سمت خود شدند.

عکس مصاحبه موسوی

پس از انتشار تصاویر این مصاحبه، خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه از تغییر سفیر ایران در جمهوری آذربایجان خبر داد.

آنطور که این خبرگزاری به نقل از منبع آگاه اطلاع داده بود، ماموریت سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته و سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان به زودی به باکو اعزام می‌شود.

موسوی

در حالی سید عباس موسوی پس از انتشار تصاویر مصاحبه خود به صورت تلویحی از سمتش کنار گذاشته شد که مرداد 1401تصاویر مشابهی از مصاحبه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم با یک شبکه روسی در سفارت ایران در روسیه منتشر شد که برکناری یا استعفای او را در پی نداشت.

با وجود جنجال‌های زیادی که انتشار عکس زارع‌پور به پا کرد اما تنها رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات برکنار شد. 

عیسی زارع پور

مهدی سالم، رئیس وقت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات ​پس از بازگشت وزیر ارتباطات به ایران برکنار شد و مصطفی اشرف به سمت سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

زارع‌پور که از قوه قضائیه در تیم رئیسی مشغول به کار بود و ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه را برعهده داشت، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. 

گویا زارع‌پور که از حامیان طرح صیانت و پروژه شبکه ملی اطلاعات است، جایگاه محکمی در دولت سیزدهم دارد که تصاویر منتشر شده از او در روسیه تنها به برکناری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات منجر شد. 

خبر مرتبط
عکس صیانت نشده وزیر ارتباطات؛سوغات زارع پور از روسیه

عکس عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، در مصاحبه با خبرنگار روسی خیلی سریع فراگیر شد و جنجال به پا کرد. جنجالی که در نهایت به برکناری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات منتهی شد.