به گزارش اکوایران، دایانا البخاری، زن آواره فلسطینی روز جمعه به مایکل هولمز از سی‌ان‌ان گفت که مردم شهر رفح در جنوب غزه در شرایط وخیمی به سر می‌برند و او می‌ترسد که همه آنها از بین بروند.

رفح آخرین مرکز عمده جمعیت غزه است که تحت کنترل نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) نیست. این شهر اکنون پرجمعیت‌ترین شهر منطقه است و بیش از یک میلیون نفر در چادرها پناه گرفته‌اند و نیروهای سازمان ملل با کمبود شدید وسایل ضروری روبرو هستند.

دایانا البخاری در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «اولین کاری که انجام می‌دهم، فکر می‌کنم آیا امروز آب خواهم داشت یا نه. سپس به غذا فکر می‌کنم. آیا امروز غذا می‌خوریم یا نه؟» او اضافه کرد که معمولاً برای گرفتن نان، دوش گرفتن یا حتی استفاده از توالت مجبور است «ساعت‌ها» در صف بماند.

دایانا البخاری 22 ساله به هولمز گفت که از آینده فلسطینیان در رفح می‌ترسد.

«من فکر می‌کنم همه ما از بین خواهیم رفت. آیا می توانید 1.5 میلیون پناهنده را در منطقه کوچکی مانند رفح تصور کنید؟ نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

هفته گذشته، نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو، پس از گفتن اینکه ارتش اسرائیل «به زودی به رفح، آخرین سنگر حماس» خواهد رفت، به ارتش دستور داد تا برای «تخلیه جمعیت» از رفح برنامه‌ریزی کنند. طرح او با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده است.

به‌روزرسانی‌های منظم البخاری در مورد زندگی در غزه مخاطبان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی از جمله بیش از 70000 دنبال کننده در اینستاگرام به خود جلب کرده است.

وقتی از او پرسیده شد که دوست دارد به مردم سراسر جهان چه بگوید، او گفت که «به روایت‌ها و شواهد فلسطینی‌های غزه اعتماد کنید.»

«در حال حاضر این فراتر از سیاست است. فلسطینی‌ها به قتل می‌رسند. فلسطین در حال ویران شدن است.»