به گزارش اکوایران، یک افسر ارشد نظامی ناتو گفت که جنگ در اوکراین می‌تواند «سرنوشت جهان را تعیین کند» و ارتش‌ها و رهبران سیاسی غربی باید نحوه کمک به کی‌یف را برای دفع نیروهای متجاوز روسیه به شدت تغییر دهند. دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو نیز در نشستی با افسران ارشد ناتو در مقر آن در بروکسل گفت که پشت منطق پوتین برای جنگ، ترس از دموکراسی است.

در همین حال معترضان در بایماک، شهر کوچکی در منطقه باشقورتستان مرکزی روسیه، روز چهارشنبه پس از محکوم شدن یک فعال محیط زیست به نام فایل آلسینوف، به چهار سال زندان در دادگاه، به دلیل «ترویج نفرت» با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

به گزارش اُوی‌دی اینفو که تظاهرات در سراسر روسیه را زیر نظر دارد، پلیس برای متفرق کردن تظاهرات از گاز اشک‌آور استفاده کرد. رافائل دیوایف، رئیس وزارت کشور محلی، از تظاهرکنندگان خواست تا عقب‌نشینی کنند و گفت: «به شما توصیه می‌کنم به خود بیایید و زندگی خود را خراب نکنید.»

به گزارش گاردین، در خبری دیگر دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که اولویت کشورش برای سال 2024 کنترل آسمان خود است. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که فکر نمی‌کند آتش‌بس در اوکراین نزدیک باشد، اما می‌تواند آینده‌ای را ببیند که در آن اوکراین قویا روی پای خود بایستد. بلینکن با موسس وی‌ای‌اف کلاوس شواب و توماس فریدمن در داووس گفتگو می‌کرد.