به گزارش اکوایران، در فاصله کم‌تر از  یک روز پس از ضرب‌الاجل آمریکا و متحدانش به انصار الله یمن برای پایان دادن به حملات در دریای سرخ، حوثی‌ها یک حمله دیگر انجام داد.

دریاسالار براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین، گفت شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) بمبگذاری‌شده حوثی‌ها فاصله آنچنان نزدیکی با نیروی دریایی آمریکا یا کشتی‌های تجاری نداشت که خسارتی به بار آورد.

او پیرامون حادثه امروز گفت: «ایندشهپاد به چند مایلی کشتی‌های فعال در منطقه رسید و ما همه شاهد انفجار آن بودیم.»

 کوپر  بار دیگر اذعان داشت که هیچ نشانه‌ای دال بر تمایل حوثی‌ها به پایان دادن به این حملات وجود ندارد. در ابتدای هفته نیز این هشدار را داده بود.

شب گذشته آمریکا و 11 کشور هم‌پیمانش از انصارالله یمن خواستند تا «حمله‌های غیرقانونی» به کشتی‌ها در دریای سرخ را فورا متوقف کند. این کشورها در بیانیه‌ای اعلام کردند که حوثی‌ها باید مسئولیت عواقب این امر را در صورت ادامه تهدید جانی، اقتصاد جهانی و آزادی انتقال کالا در آبراه های اساسی منطقه بر عهده بگیرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در حال بررسی احتمال حمله مستقیم به انصارالله در صورت ادامه حملات آنها است، منتشر شد.