به گزارش اکوایران، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه در سخنانی به انتقاد از انفعال کشورهای عربی- اسلامی در قبال مسئله غزه و فلسطین پرداخت.

به نوشته میدلیست‌نیوز، الحوثی در پیامی ویدئویی به مناسبت مراسم سالروز «شهید» گفت: «مشخص است که حکومت‌های عربی جدیت خود را برای اقدام در قبال اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، از دست داده اند. نشست اضطراری اخیر سران کشورهای عربی هیچ موضعی در مورد آن‌چه در فلسطین می‌گذرد، ارائه نکرد».

وی با انتقاد از بیانیه پایانی نشست روز شنبه سران کشورهای عربی-اسلامی در ریاض، افزود: «از نشستی که می‌گویند نماینده همه مسلمانان هستند، فقط یک بیانیه و مطالبه شفاهی بیرون می‌آید؛ آیا این توانایی 57 کشور عربی است؟ آیا این بیانیه مصداق توانایی و ظرفیت یک میلیارد و نیم مسلمان بود؟»

رهبر انصارالله یمن ادامه داد:‌ «این بیانیه را یک مدرسه ابتدایی و یک نفر نیز می‌توانست صادر کند. هیچ اقدامی صورت نگرفت، البته برخی کشورها مانند الجزائر و تونس و عراق پیشنهادات قوی‌تری دادند که باز هم بسیار ساده بود».

وی تأکید کرد که بیانیه نشست ریاض به شدت عادی بود تا جایی که مورد تمسخر اسرائیل قرار گرفت و این رژیم هیچ توجهی به آن ندارد، بلکه این بیانیه در جهت حمایت و پشتیبانی از اسرائیل بود.

الحوثی بیانیه ریاض را مصداق بستن دستان امت اسلام دانست و گفت که سطح موضع نشست ریاض در سطح موضع کشورهای غیر عربی و غیر اسلامی بود. به گفت او: «گویا این بیانیه را کلمبیا و کشورهای امریکای جنوبی که روابطشان را با اسرائیل قطع کرده‌اند، صادر کرده بودند که البته موضع آن‌ها بسیار قوی‌تر از برخی رژیم‌های عربی است». او افزود: «برخی از کشورهای عربی با آمریکا همدستی می‌کنند تا اسرائیل هر کاری می‌خواهد در غزه انجام دهد. موضع برخی کشورهای عربی حتی به پای کشورهای آمریکای جنوبی نرسید که رژیم صهیونیستی را تحریم کردند».

رهبر انصارالله یمن همچنین با بیان اینکه روز گذشته یک عملیات موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل از سمت یمن صورت گرفت، افزود: اسرائیلی‌ها جرئت ندارند پرچم اسرائیل را بر عرشه کشتی‌هایشان در دریای سرخ نصب کنند، بلکه آن را می‌پوشانند و این نشان از سطح موضع و تأثیر ما در هدف قرار دادن دشمن است.