به گزارش اکوایران، تنها چند هفته قبل از برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت آیووا، تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی تصمیم گرفت که از انتخابات ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند. اسکات که برای خروج از رقابت شلوغ مقدماتی حزب جمهوری‌خواه تلاش کرده بود، گفت واضح است که رأی‌دهندگان آماده حمایت از نامزدی او نبوده و او به تصمیمشان احترام می‌گذارد.

به نوشته آسوشیتدپرس، سناتور تیم اسکات در شامگاه یکشنبه و با اعلام خبر کناره‌گیری خود از رقابت‌های کسب نامزدی حزبش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، بسیاری را شگفت‌زده کرد. اسکات اسکات این خبر را در شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرد.

اسکات گفت: «در طول چند ماه گذشته، متوجه شدم که اکنون زمان مناسبی برای نامزدی من نیست». اسکات به عنوان تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در مجلس سنا، امیدوار بود که جذابیت حزب جمهوری‌خواه را افزایش داده و برای پیش‌افتادن در نظرسنجی‌ها تلاش کرد. اما چهره‌هایی مانند دونالد ترامپ و ران دسنتیس برتری خود را نسبت به اسکات و بقیه رقبا حفظ کردند.

اسکات به جای ادامه مسیری که سرنوشت آن شکست بود، به اراده رای‌دهندگانی که به صراحت نشان دادند که آماده حمایت از او در انتخابات سال ۲۰۲۴ نیستند، تسلیم شد. او گفت: «من این کشور و حزبم را دوست دارم؛ اما اکنون زمان آن است که بپذیرم من انتخاب مردم برای نامزدی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری نیستم». اسکات قول داد که در حزب و سنا فعال بماند.

ماهیت ناگهانی اعلامیه اسکات حتی کارمندان کمپین انتخاباتی خودش را نیز غافلگیر کرد. یکی از مشاوران گفت که خودشان خبر کناره‌گیری اسکات را در همان موقع اعلام تلویزیونی متوجه شدند. در روزهای آینده، دفاتر کمپین انتخاباتی او در اطراف آیووا و نیوهمپشایر فعالیت‌های خود را تعطیل خواهند کرد.

اگرچه اسکات زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، کار خود را پایان داد، اما او تأکید دارد که از این که خودش را جلو انداخته پشیمان نیست. او تجربیات ارزشمندی را در سفر به ایالات اولیه انتخابات مقدماتی و به اشتراک‌گذاشتن عقاید خود به دست آورد؛ اما سال ۲۰۲۴ زمان‌بندی مناسبی برای او نبود. در حال حاضر، او بر نمایندگی کارولینای جنوبی و حمایت از جمهوریخواهان در سنا تمرکز خواهد کرد.