به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد عملیات ویژه پنتاگون روز سه شنبه گفت، کماندوهای آمریکایی در اسرائیل به یافتن بیش از 200 اسیری که در حملات غیرمنتظره برون مرزی حماس در 7 اکتبر دستگیر شده بودند، کمک می‌کنند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، کریستوفر پی مایر، دستیار وزیر دفاع در کنفرانس عملیات ویژه در واشنگتن گفت: «ما فعالانه به اسرائیلی‌ها کمک می‌کنیم تا چند کار را انجام دهند.»

او گفت که وظیفه اصلی کمک به اسرائیل برای «شناسایی اسرا، از جمله اسیران آمریکایی است. این واقعاً وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم.»

مایر از گفتن تعداد نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده که در حال حاضر در اسرائیل حضور دارند خودداری کرد. اما دیگر مقامات آمریکایی می‌گویند که وزارت دفاع در روزهای اخیر ده‌ها کماندو را به علاوه تیم کوچکی که در 7 اکتبر در اسرائیل بودند و آموزش‌های برنامه‌ریزی شده قبلی را انجام می‌دادند، اعزام کرده است.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که کماندوها در گفتگو با همتایان اسرائیلی به اف‌بی‌ای، وزارت خارجه و دیگر متخصصان گروگان‌گیری دولت ایالات متحده خواهند پیوست.

آقای مایر گفت که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده هیچ نقش رزمی در اسرائیل ندارند، اما آنها در حال گفتگو با همتایان اسرائیلی خود هستند در حالی که «نبردی بسیار پیچیده‌ در آینده پیش خواهد آمد.»

لوید آستین، وزیر دفاع، در گفتگوهای خود با همتای اسرائیلی‌اش، بر لزوم بررسی دقیق چگونگی تهاجم زمینی نیروهای اسرائیلی به غزه، جایی که حماس شبکه‌ای پیچیده از تونل‌ها را در زیر مناطق پرجمعیت نگه می‌دارد، تاکید کرده است.

مایر گفت: «ما تا حد امکان با آنها کار خواهیم کرد تا به آنها در مورد این نوع فعالیت‌ها مشاوره دهیم.»

چندین کشور غربی به طور مخفیانه تیم‌های کوچکی از نیروهای ویژه خود را به اسرائیل نزدیک‌تر کرده‌اند تا به هرگونه عملیات نجات احتمالی کمک کنند و برای کمک به تخلیه گسترده شهروندان خود از اسرائیل یا لبنان در منطقه باشند.

مایر گفت که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در منطقه نیز آماده هستند «به شهروندان خود کمک کنند تا خارج شوند و به سفارت‌های ما کمک کنند تا امنیت داشته باشند.»