به گزارش اکوایران و به نقل از سی‌بی‌اس‌نیوز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در مصاحبه‌ای با خبرنگار این شبکه، مارگارت برنان، به پرسش‌هایی دربارهٔ مسأله هسته‌ای ایران، توافق با ایران و موقعیت رابرت مالی پاسخ داد.

سالیوان در پاسخ به پرسش برنان پیرامون زندانیان دوتابعیتی و این که آیا آمریکا به توافق نزدیک است، گفت: «ما بسیار تلاش کرده‌ایم تا چهار آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را آزاد کنیم، از روزی که پرزیدنت بایدن روی کار آمد در همین راستا تلاش کرده‌ایم. ما در این زمینه با ایران تماس غیرمستقیم داشته‌ایم تا بتوانیم به توافقی دست یابیم که بتواند آن‌ها را آزاد کند اما هنوز به تفاهمی نرسیده‌ایم که بتواند آنها را در این مرحله از زندان‌های ایران خارج کند. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. امید من این است که به نتیجه برسیم. اما متاسفانه امروز من چیز قابل توجهی برای اعلام ندارم».

سالیوان در ادامه گفته: «با توجه به وضعیت برنامه هسته‌ای، ما به هیچ نوع توافقی نزدیک نیستیم».

او هم‌چنین در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت رابرت مالی، نماینده دولت بایدن در امور ایران گفته: :راب مالی در چندین دولت صادقانه و خوب خدمت کرده است. او یک کارمند دولتی است. او یک دیپلمات است. او برای مدت طولانی درگیر دیپلماسی سطح بالا و مخاطرات بالا است و او کسی است که بسیاری از ما، از جمله من، احترام عمیقی برای او قائل هستیم. من نمی‌توانم در مورد شرایط فعلی صحبت کنم. در این مورد باید شما را به وزارت امور خارجه ارجاع دهم».