به گزارش اکوایران، درحالی که تنها یک هفته تا انتخابات سراسری ترکیه باقی مانده، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، لفاظی‌های خود را علیه مخالفانش تندتر کرده است و روز یکشنبه در تجمعی در استانبول مخالفان را به «طرفداری از دگرباشان جنسی» متهم کرد.
بنابر گزارش رویترز، در جایی دیگر، در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در شهر ارزروم در شرق ترکیه -یکی از پایگاه‌های حزب عدالت و توسعه (AKP) اردوغان- معترضان به سمت شهردار استانبول اکرم امام اوغلو، یکی از اعضای اصلی حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP)  سنگ پرتاب کردند. امام اوغلو بعداً ادعا کرد که 9 نفر در این رویداد زخمی شده‌اند.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در 14 ماه مه برگزار می‌شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اردوغان با بزرگترین چالش انتخاباتی خود در دو دهه در قدرت روبرو است.

NFKRTFAVGRN5VBZB6GLXKLX7LI
رئیس جمهور ترکیه در گردهمایی خود در استانبول، پایگاه رای‌دهندگان مسلمان محافظه‌کار خود را مخاطب قرار داده بود. او خطاب به جمعیت گفت: «حزب عدالت و توسعه و سایر احزاب اتحاد ما هرگز موافق دگرباشان جنسی نخواهند بود، زیرا خانواده برای ما مقدس است.»
او روز یکشنبه همچنین به رقیب اصلی انتخاباتی خود، کمال قلیچداراوغلو، که رهبری ائتلاف اصلی مخالفان را بر عهده دارد، حمله  کرد. اردوغان همچنین گفت: «مردم من اجازه نخواهند داد که مست‌ها و مشروب‌‌خورها روی صحنه بیایند.» او گفت: «آقای کمال، شما می‌توانید بشکه‌هایی از آن را بنوشید، امّا هیچ چیز نمی‌تواند شما را درمان کند». اردوغان گفت: «ملت من در 14 می پاسخ لازم را خواهد داد. ما اجازه نخواهیم داد قلیچداراوغلو که دستش در دست تروریست‌هاست، میهن ما را تجزیه کند».
اردوغان همچنین قلیچداراوغلو را متهم کرده که از طرف حزب غیرقانونی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حمایت می شود، حزبی که از دهه 1980 در شورشی مشارکت داشته‌ که بیش از ۴۰،۰۰۰ نفر در آن کشته شده‌اند. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا پ‌ک‌ک را یک گروه تروریستی می‌دانند. اپوزیسیون قبلا ادعاهای اردوغان مبنی بر مرتبط بودن آنها با تروریست‌ها را به عنوان لفاظی‌های تفرقه افکنانه و خطرناک محکوم کرده بود.

7GU2RDWMRNNGRIUYJIM7IQ5O2Eدر همین شرایط، تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که در  گردهمایی در ارزروم، امام اوغلو، شهردار استانبول -که در صورت پیروزی قلیچداراوغلو در انتخابات، معاون رئیس جمهور می‌شود- از بالای اتوبوسی در فضای باز برای هوادارانش صحبت می‌کرد که برخی از اعضای جمعیت به سمت او و حامیانش در میان جمعیت سنگ پرتاب کردند. امام اوغلو سخنان خود را کوتاه کرد و با اتوبوس خود صحنه را ترک کرد.
امام اوغلو به هوادارانش گفت: «ما برای امنیت شما اینجا را ترک می‌کنیم». فیلم‌ها نشان می‌دهد که حداقل یک نفر از ناحیه صورت زخمی شده است. وی بعداً در توییتی گفت: «فرماندار ارزروم تماس گرفت و به من گفت که هفت نفر زخمی شده‌اند. من تا این لحظه با 9 زخمی صحبت کرده‌ام.»
اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری 2018، 72 درصد آرا را در ارزروم به دست آورد.