به گزارش اکوایران، رای دادگاه ولی‌الله سیف، احمد عراقچی و سالار آقاخانی مدیران پیشین بانک مرکزی، در خصوص مدیریت بازار ارز در سال 96، صادر شد.

اگرچه شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران رای دادگاه قبلی که اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز را در حکم اخلال در نظام ارزی و اقتصادی دانسته بود، رد کرده و آنها را از آن اتهامات تبرئه کرد، اما این دو مقام پیشین بانک مرکزی (سیف و عراقچی) و سالار آقاخانی مباشر وقت بانک در بازار ارز، از حیث عدم رعایت برخی الزامات قانونی مخصوصا مفادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجرم تلقی شده‌ و محکوم به پرداخت دو برابر حجم مداخله در بازار فردایی به صورت ریالی شده‌اند.

در همین راستا، مهدی نیکو - وکیل سالار آقاخانی - با تایید ابلاغ حکم دادگاه به متهمان در روز پنجشنبه، گفت: دادگاه با رد اتهام اخلال در نظام اقتصادی و صدور رای تبرئه در این خصوص، موکلم را به همراه آقایان سیف و عراقچی به دلیل مداخله بدون مجوز در بازار فردایی به میزان دو برابر ارزش مداخله متضامنا جریمه ریالی کرده است.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه رای دادگاه تایید می‌کند که موکلم هیچگونه سوءاستفاده‌ای در این ماجرا نداشته و صرفا جهت کمک به اجرای سیاست‌های بانک مرکزی این اقدام را انجام داده است.

این وکیل دادگستری افزود: در خصوص اتفاقات این چند سال و بخصوص این رای صحبت‌های زیادی وجود دارد که در فرصت مناسب عرض خواهم کرد.