به گزارش اکوایران، روز یک‌شنبه به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا جت جنگنده آمریکایی یک شیء ناشناس را بر فراز دریاچه هورون ساقط کرد. این چهارمین مورد از این دست در هشت روز گذشته بر فراز حریم هوایی ایالات متحده بود که مقامات پنتاگون معتقدند در زمان صلح سابقه نداشته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، ژنرال گلن ون‌هرک، رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمالی ایالات متحده در نشستی با خبرنگاران گفت که بخشی از علت شناسایی مکرر این اجسام، افزایش سطح هشدارها به خاطر رؤیت بالن جاسوسی چینی در دو هفته پیش است.

از آن زمان، جت ارتش اشیایی را بر فراز کانادا و آلاسکا نیز ساقط کردند. مقامات پنتاگون گفتند که آن اجسام هیچ تهدید امنیتی نداشته، اما به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد آنها، مقامات پنتاگون هیچ احتمالی، حتی منشأ غیرزمینی‌داشتن این اشیا را رد نکردند.

ملیسا دالتون، دستیار وزیر دفاع در امور دفاع از خاک آمریکا گفت: با دقت بیشتری در حال بررسی حریم هوایی خود در این ارتفاعات هستیم. مانند تقویت رادارهایمان که احتمالاً علت افزایش شناسایی این اجسام است.

11

مقامات ایالات متحده به صراحت اعلام کرده‌اند که به دنبال شناسایی هر مورد غیرعادی، مرتباً رادارها را چک می‌کنند. آن‌ها تأکید کردند که به عنوان یک اقدام احتیاطی، بستن حریم هوایی برای بررسی و ارزیابی آن، کاری غیرعادی نیست. اما با توجه به اینکه مقامات تأیید کردند که این اشیا خطر بزرگی برای امنیت ملی ندارند، آیا استفاده از زود موجه است؟

ون‌هرک گفت که ایالات متحده رادارها را طوری تنظیم کرده که بتواند اجسام با سرعت پایین‌تر را نیز ردیابی کند. او گفت: با تغییر برخی تنظیمات، اکنون می‌توانیم درک بهتری از نشانه‌ای راداری داشته باشیم. به همین دلیل رؤیت این اشیا بیشتر شده است. به علاوه، سطح هشدار برای یافتن این اطلاعات افزایش یافته است.

وی افزود: معتقدم این اولین باری است که فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی بر فراز کشور، علیه یک هواگرد، عملیات نظامی انجام می‌دهد. ون‌هرک در پاسخ به این سؤال که آیا مقامات وجود موجودات فرازمینی را می‌کنند، گفت: فعلاً هیچ احتمالی را رد نمی‌کنیم.

مقامات پنتاگون گفتند که هنوز در حال تلاش برای تعیین دقیق اصالت این اشیا بوده و گفتند که این بار تصمیم گرفتند به جای موشک، از رگبار جت استفاده کنند که بعداً دشوارتر از آب درآمد. آنها همچنین تمایز زیادی بین سه مورد سرنگون شده اخیر و بالون جاسوسی چینی قائل هستند. تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا در توییتی نوشت که نیروی هوایی گارد ملی، شیئی را بر فراز دریاچه هرون ساقط کردند.

12

فعالیت خارق‌العاده پدافند هوایی در اواخر ژانویه آغاز شد، زمانی که یک گوی سفید که به گفته مقامات چینی بود بر فراز ایالات متحده ظاهر شد و برای روزها بر فراز کشور معلق بود قبل از اینکه جت‌های جنگنده آن را در سواحل Myrtle Beach در کارولینای جنوبی سرنگون کنند. آن رویداد از طریق پخش زنده پخش شد. بسیاری از آمریکایی‌ها مجذوب این درام در آسمان شده‌اند که جت‌های جنگنده در حال تقلا برای شلیک اشیا هستند.

آخرین شیء ناشناس، بر فراز مونتانا شناسایی شد که در ابتدا تصور می‌شد که این یک ناهنجاری راداری است. مقامات پنتاگون روز یکشنبه گفتند که دوباره آن را بر فراز میشیگان مشاهده کردند. مقامات ایالات متحده و کانادا در اوایل روز یکشنبه حریم هوایی این دریاچه را بسته و هواپیماها را برای رهگیری و شناسایی آن اعزام کردند. به گفته یکی از مقامات ارشد دولت، از این شیء هشت‌ضلعی رشته‌هایی آویزان بود؛ اما هیچ باری حمل نمی‌کرد.

در همین حال، مقامات ایالات متحده همچنان در تلاش‌اند دو شیء دیگر که توسط جت‌های اف ۲۲ سرنگون شدند را تجزیه و تحلیل کنند. از آن جایی که نگرانی‌ها از برنامه وسیع جاسوسی پکن افزایش یافته است، آمریکایی‌ها می‌خواهند بدانند آیا این اشیا ناشناس ارتباطی با چین دارند؟

تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده؛ بحران آمریکا و چین در حال تشدید شدن است!

این سه شیء اخیر از نظر اندازه بسیار کوچک‌تر از بالون جاسوسی چینی بوده و در ارتفاعات پایین‌تری نسبت به آن پرواز می‌کردند. مقامات گفتند که این سه جسم هواگرد، با ناوگان بالون‌های جاسوسی چین که بیش از ۴۰ کشور را هدف قرار داده بود، تطابق ندارند.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا به شبکه ای‌بی‌سی درباره برنامه جاسوسی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت: واقعاً عجیب است که تا چند ماه پیش، چیزی از این برنامه‌ها و بالون‌ها نمی‌دانستیم.