به گزارش اکوایران، یکی از کارمندان سابق شرکت توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی به ۳ سال و نیم زندان محکوم شد؛ این موضوع پرونده‌ای یک ساله را به جریان انداخت که نشان می‌دهد این غول رسانه‌ای چگونه در برابر رخنه‌های امنیتی داخلی آسیب پذیر است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، حکم احمد ابوعمو روز چهارشنبه از سوی یک قاضی فدرال در سان فرانسیسکو صادر شد، او ساکن آمریکا متولد مصر، به اتهام اقدام به افشای اطلاعات کاربران منتقد عربستان سعودی مجرم شناخته شد.او همچنین به پولشویی، توطئه برای انجام کلاهبرداری تلفنی و جعل اسناد محکوم شد.

محکومیت او زمانی مورد توجه همگان قرار گرفت که یکی از مدیران سابق امنیت توییتر به کنگره گفت که جاسوسی ابوعمو نشان دهنده عملکرد ضعیف امنیت داده‌ها در شبکه‌های اجتماعی است که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود.

ادوارد چن، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در جلسه صدور حکم گفت: اهمیت و جدیت این مسئله به دلیل  اعتمادی است که نقض شده و حالا پیامدهای بالقوه جدی در انتظار کسانی است که در معرض رژیمی قرار گرفته اند که مخالفان را تحمل نمی‌کند.

یکی از همکاران ابوعمو در توییتر  هم متهم به تغذیه اطلاعات دولت عربستان درباره کاربران این پلتفرم شده بود که پیش از متهم شدن آمریکا را ترک کرد و همچنان آزاد است.

دادستان‌ها مدعی شده‌اند که رابطه او با یکی از دستیاران ارشد محمد بن سلمان، یا ملک عبدالله، حاکم وقت عربستان سعودی، برای کمک به ساکت کردن منتقدانش بوده است.

هیات منصفه شواهدی را نشان داد که ابوعمو در ازای اطلاعات محرمانه حساب‌های توییتر مخالفان سعودی، یک ساعت هابلوت و ۳۰۰،۰۰۰ دلار دریافت کرده است که به گفته آمریکا این رشوه از دستیار محمد بن سلمان بوده است.

ابوعمو که کت و شلواری سیاه و پیراهنی سفید به تن داشت، در حالی که دست هایش را محکم به هم گره کرده بود به دادگاه آمد و در کنار وکلایش نشست، گویی پیش از آغاز جلسه دادگاه در حال نماز خواندن بود.

پیش از آنکه چن حکم خود را اعلام کند، او در حالی که درباره چگونگی آسیب رساندن به سه فرزندش، همسر و والدینش صحبت می‌کرد، گفت: من از اعمال خودم واقعا ناراحت و پشیمان هستم.