به گزارش اکوایران، امروز جمعه سیزدهم آبان پیرامون گرامیداشت این روز و  رویدادهای اخیر  در ایران که به دنبال درگذشت مهسا امینی دختر 22 ساله اهل سقز  رخ داده است، شورای نگهبان، سپاه پاسداران، دولت و ائمه جمعه اظهار نظر کردند. در مراسم  سیزدهم آبان، فرمانده سپاه اعلام کرد، هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی‌کند؛ رئیس دولت نیز گفت، هر کس در آتش ناامنی بدمد در خدمت آمریکاست. به مناسبت این روز شورای نگهبان نیز تاکید کرد، امروز ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه است. امام جمعه مشهد نیز اظهار کرد، با اغتشاش جمعیتی محدود فریب خورده انقلاب سرنگون نمی‌شود. در ادامه بخشی از اظهارات مقامات ارشد کشور آمده است.

انقلاب سرنگون نمی‌شود

سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اعلام کرد: عده‌ای از افرادی که دستگیر شدند، قمقمه‌ای همراه داشتند که در آن مشروبات الکلی بوده است. این‌ها به دنبال تعارض با دین به هر قیمت ممکن هستند. حالا آقایی به خیال اینکه استاد دانشگاه است، در دانشگاه فردوسی که دانشجویان در کمال آرامش تحصیل می‌کنند، تلاش می‌کند که تعداد محدودی دانشجو را تحریک کند و به خیابان بکشاند.

او در بخشی دیگر گفت: اینکه یک فریب‌خورده آمریکا روسری از سر بردارد و کشف حجاب کند، نشانه و علامت دین‌ستیزی است و نشان می‌دهد که آن‌ها در تقابل خود با اسلام شمشیر را از رو بسته‌اند و این بار با صراحتی بی‌مانند، به دنبال براندازی هستند.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: حکومت اسلام در این کشور که هشت سال در جنگ تحمیلی دوام آورد و با پشتیبانی مردم در برابر دیوانه‌ای مثل صدام و حمایت شرق و غرب عالم ایستادگی کرد و کار را به جایی رساند که نیرو‌های مسلح ما قدرت اول منطقه باشند، با اغتشاش جمعیت محدودی از افراد فریب‌خورده و سایر مزدوران مستقیم دشمن، سرنگون نمی‌شود.

ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر در مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد و ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم.

به نقل از خبرگزاری‌ تسنیم او افزود: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بار‌ها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم همین نگاه را دارند. او در بخشی از سخنانش گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در عالم حرف و سخن و رأی مردم حاکم باشد بلکه خواستشان این است که به میل و اراده آنها عمل شود و ملت‌ها مانند آنها بیندیشند و عمل کنند و کشورها برای آنها گاو شیرده باشند.

رئیسی تاکید کرد: امروز هرکس در هرکجای این کشور نسبت به اغتشاش، آشوب، بلوا و ناآرامی بدمد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد آمریکایی‌ها و دشمن حرکت کرده است.او افزود: امروز دهه هشتادی و دهه نودی‌ها هم این را می‌گویند. نگاه نکنید به برخی افراد معدود گول خورده خائن. ملت ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده و تاکید کرده است، ایران با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها امروز مسیر پیشرفت را دارد طی می کند. رئیسی گفت: امروز کشوری که سیم خاردار به آن نمی دادید، تولید کننده در صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما گمان نمی‌بردید در ساخت دارو ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم. در محضر رهبری گفتم اولین سخن دبیرکل سازمان ملل با بنده در نیویورک این بود که از شما و ملت ایران عذر می‌خواهم که نتوانستم برای برداشتن تحریم‌ها در همه گیری کرونا کاری کنم. من به ایشان گفتم، که الان ۶ واکسن در ایران تولید می‌شود و ما از واردکننده به تولیدکننده تبدیل شده‌ایم.

هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی‌کند

در حاشیه مراسم امروز حسین سلامی، فرمانده کل سپاه به خبرنگاران گفت، هیچ خطری انقلاب ما را تهدید نمی کند؛ زیرا دشمنان کشورمان از نتیجه اقدامات خود علیه این مردم مایوس شدند. به نوشته تسنیم، او در واکنش به تجمعات اخیر تاکید کرد: ما تمرکز خود را روی ریشه‌های چنین جریان‌هایی گذاشته‌ایم، البته به سر شاخه‌های چنین حوادثی نیز هشدار می‌دهیم که از مسیر خطرناک فعلی جدا شوند، زیرا این مسیری است که دشمنان برای برخی فریب خوردگان این جامعه تدارک دیدند.

در بخش دیگر گفت: دشمنان می دانند که ما حتما نتیجه این اقدامات مداخله جویانه و شرارت افروز آنها را پاسخ خواهیم داد اما الان نمی توانیم بگوییم کجا و چگونه این اقدام را انجام خواهیم داد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: امروز دشمنان به نیرو‌های خود آماده باش دادند و نگران هستند که جمهوری اسلامی اقدامی علیه آنها نشان ندهد و برهمین اساس اکنون از بیم اقدام ایران علیه آن‌ها در لاک دفاعی فرو رفتند.

قطعنامه شرکت‌کنندگان  13 آبان

به گزارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شرکت‌کنندگان در پایان مراسم امروز  قطعنامه پایانی صادر کردند. براساس اعلام این شورا، در بخشی از این قطعنامه آمده استشرکت‌ کنندگان  ضمن حمایت از دولت از دستگاه قضا خواستند، مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کارها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانستند. آنها همچنین از مسئولین امر خواستند ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات به حق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راه‌کارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.

ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه 

به مناسبت  ۱۳ آبان به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، این شورا ضمن گرامیداشت این روز در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد، ایران اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با گذر از حوادث و توطئه‌های مختلف روزبه‌روز با اقتدار و با پشتوانه‌ی مردم غیور و همیشه در صحنه به پیشرفت‌های چشمگیری نایل آمده و امروز با فتح قله‌های علم و فن‌آوری و توفیق در دستاورد‌های علمی که موجب تحیّر، سرخوردگی و مورد بغض و کینه‌ی ناتمام آمریکا و اذنابش قرار گرفته است.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده، ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه است؛ به همین دلیل این پیشرفت‌ها خاری در چشم دشمنان شده و همیشه به انحاء مختلف به دنبال توطئه و براندازی هستند اما صد البته دشمنان انقلاب اسلامی مفتضحانه شکست خواهند خورد.

سیلی‌ها سخت در پیش است

در این مراسم عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز اعلام کرد: سیلی‌ها و ضربه‌های سخت در پیش است و جز با نابودی رژیم اشغالگر، آمریکا و برافراشتن پرچم حق و عدالت در دنیا آرام نمی‌گیریم، به نقل سایت انتخاب، او افزود: انقلاب ما زنده و پویا و در حال حرکت است و اگرچه سختی‌هایی هم بر آن تحمیل کرده‌اند اما با همه فراز و نشیب‌ها، هیچگاه توقف نداشته است.

او در بخش دیگری گفت: آنها فکر می‌کنند با چند کشف حجاب و فریب چند دختر می‌توانند نور خدا را خاموش کنند؛ اما نخواهیم گذاشت و ارتجاع شکل بگیرد؛ آنها می‌خواهند ما را به قبل از انقلاب بازگردانند، اما ما در دفاع مقدس یاد گرفتیم که عبد خدا باشیم نه بندگان دنیا و یاد گرفته‌ایم شهادت فوض عظیم است.