براساس اعلام خودروسازی سایپا این خودروساز مزایده عمومی خودروهای فاقد گارانتی خود را برگزار می کند. آنطور که این خودروساز اعلام کرده متقاضیان تا 5 ازدیبهشت ماه امسال می توانند به صورت شبانه روزی و آنلاین به پورتال رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند.

خودروهایی که شرکت سایپا قصد دارد از طریق مزایده عمومی واگذار کند شامل  محصولات چانگان، سراتو، شاهین، خانواده ایکس 100، ایکس 200 می شود.

متقاضیان این خودروها می توانند از طریق آدرس اینترنتی https://auc.saipacorp.com  فرآیند ثبت نام را با پرداخت ودیعه 4 میلیون تومانی  و پذیرش شرایط مزایده نسبت به اعلام رقم پیشنهادی اقدام کنند.

روال مزایده این خودروساز به این صورت است که بالاترین مبلغ پیشنهادی به صورت مکانیزه به عنوان برنده مزایده انتخاب و نتایج 2 ساعت بعد از پایان به صورت خودکار اعلام خواهد شد.

سایپا به منظور ایجاد شفافیت و ایجاد امکان برابر برای متقاضیان تمام فرآیند این مزایده را به صورت اینترنتی انجام می دهد.

با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو و روند صعودی قیمت ها شرکت در مزایده هایی که خودروسازان برگزار می کنند می تواند راهی باشد تا متقاضیان با قیمت های به مراتب کمتر از قیمت های بازار به خودرو دسترسی داشته و با صرف هزینه ای امکان استفاده از خودرو را برای خود مهیا کنند.