خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از امروز عرضه 5 محصول را در دستور کار دارد. متقاضیان برای شرکت در این طرح فروش تا پایان روز 17 اسفندماه 1400 می توانند در این طرح فروش ثبت نام کنند. سایپایی ها به دنبال این هستند تا از مسیر برگزاری فروش فوق العاده شاهین، ساینا S، کوییک با گیربکس معمولی، تیبا 2 با رینگ فولادی و وانت پراید را به متقاضیان عرضه کنند. غول نارنجی جاده مخصوص همزمان با این طرح فروش، از اولین فروش فوق العاده خود برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز رونمایی کرد. این فروش فوق العاده در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در 19 آبان ماه توسط مجلس انجام می شود. شرکت سایپا برای مادرانی که فرزند دوم آنها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده اند، امکان ثبت نام یکدستگاه از محصولات سایپا را به قیمت مصوب فراهم کرده است.

آن طور که در این اطلاعیه فروش آمده است در صورتیکه تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص خودرو در قالب قرعه کشی صورت می پذیرد و در غیر این صورت، برای تمامی مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان های ذیربط برسند، امکان واریز وجه میسر خواهد گردید. پیش تر خودروسازی سایپا  در آخرین طرح پیش فروشی که برگزار کرد امکان ثبت نام را برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر را فراهم کرد.

البته تفاوتی میان طرح فروش فوق العاده سایپا و فروش فوق العاده برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر وجود دارد. در حالیکه در فروش فوق العاده سایپا امکان انتخاب پراید وانت برای متقاضیان وجود دارد اما این خودروی تجاری سبک از دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر خارج شده است.  

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط خودروساز مشتریان برای در اختیار شاهین باید حدود 343 میلیون و 793 هزار تومان به حساب سایپا واریز کنند. ساینا S نیز با قیمتی حدود 167 میلیون و 600 هزار تومان در این فروش فوق العاده حاضر است. متقاضیان کوییک با گیربکس معمولی نیز باید پیش از حضور در این قرعه کشی حساب خود را بیش از 165 میلیون و 800 هزار شارژ کنند. تیبا 2 با رینگ فولادی با قیمت حدود 125 میلیون تومان ارزان ترین محصول عرضه شده در این فروش فوق العاده است. وانت پراید نیز با قیمتی نزدیک به 146 میلیون و 900 هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد.

تیبا 2 به لحاظ رنگ بیشترین تنوع را به خود اختصاص داده است. متقاضیان این خودرو می توانند از میان رنگ های سفید، آبی روشن متالیک،اطلسی متالیک، قرمز متالیک، نقره متالیک، نوکدادی متالیک، مشکی متالیک و قهوه ای تیره متالیک خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بعد از تیبا 2، کوییک بیشترین تنوع رنگ را در این فروش فوق العاده به خود اختصاص داده است.این خودرو نیز با رنگ های سفید، مشکی متالیک، نقره متالیک و نوکمدادی متالیک در دسترس خریداران قرار دارد. شاهین با دو رنگ سفید و نوکمدادی متالیک و وانت پراید نیز با دو رنگ سفید و مشکی متالیک به صورت مشترک جایگاه سوم جدول تنوع رنگی را به خود اختصاص داده اند. اما در قعر جدول تنوع رنگ محصولات حاضر در قرعه کشی، ساینا S تنها با رنگ سفید حضور دارد.