بررسی بازار در دو هفته بهمن ماه نشان می دهد در میان محصولات سایپا پراید 111 و پراید 131 بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

پراید 131 در پانزدهم بهمن ماه به نسبت اول بهمن امسال، چهار میلیون گران شد تا شاهد رشد حدود 2.3 درصدی قیمت باشد. رشد قیمت پراید 131 بیشترین رشدی قیمت در میان محصولات حاضر در بازار سایپا در بازه زمانی یاد شده، محسوب می شود. متقاضیان ابتدای بهمن ماه 1400 می توانستند با پرداخت 170 میلیون تومان این خودرو را در اختیار بگیرند اما در نیمه بهمن فروشندگان 174 میلیون تومان روی این خودرو قیمت گذاشتند.

پراید 111 نیز در دو هفته بهمن حدود 2.1 درصد رشد قیمت را به خود دید. این خودروی پرطرفدار ابتدای بهمن 185 میلیون تومان قیمت داشت اما حالا قیمتش تا 189 میلیون بالا آمده است.

در حالی شاهد رشد قیمت دو محصول خانواده پراید در بازار هستیم که اعضای خانواده تیبا رشد چندانی را به خود ندیدند. تیبا صندوق دار با رشد قیمت یک میلیون تومانی قیمت خود را به 181 میلیون تومان رساند و قیمت  تیبا 2 نیز همین میزان رشد کرد و قیمتش در بازار به 186 میلیون تومان رسید. با توجه به رشد اعضای خانواده تیبا شاهد هستیم که طی دو هفته گذشته دو عضو این خانواده تنها 0.5 درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

 

قیمت خودرو سایپا

حال سراغ خانواده کوییک می رویم. در حال حاضر این خانواده با چهار عضو کوییک معمولی، کوییک R، کوییک S و کوییک پلاس اتوماتیک در بازار حضور دارد.    

 کوییک پلاس در بازه زمانی یاد شده بیشترین رشد قیمت را به خود دیده است. این خودرو ابتدای بهمن ماه امسال با قیمت 283 میلیون تومان در بازار موجود بود. اما طی پانزده روزی که از بهمن امسال گذشت حدود 2 میلیون رشد قیمت را به خود دید و در حال حاضر با قیمت 285 میلیون تومان قابل خریداری است. بنابراین شاهد رشد 0.7 درصدی این خودرو در بازار هستیم. کوییک معمولی و کوییک S پشت سر کوییک اتومات در جاده رشد قیمت حرکت کردند. این دو خودرو طی دو هفته گذشته حدود 0.5 درصد رشد قیمت را تجربه کردند. قیمت کوییک معمولی از 195 میلیون تومان به 196 میلیون تومان رسید. کوییک S نیز با رشد یک میلیون تومانی قیمت از سوی فروشندگان با قیمت 216 میلیون تومان عرضه شد. اما کوییک R رشد قیمتی را به خود ندید و با همان قیمت 202 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. حال سری بازار ساینا بزنیم. این خودرو با سه مدل ساینا معمولی، ساینا S و ساینا پلاس در بازار حاضر است. در میان این سه محصول ساینا S بیشترین رشد قیمت را در کارنامه دو هفته ای بهمن ماه به خود ثبت کرد. این خودرو طی دو هفته 3 میلیون گران شد و از سوی فروشندگان 213 میلیون قیمت خورد.

با توجه به رشد 3 میلیون تومانی قیمت سایناS  این خودرو رشدی حدود 1.5 درصدی را تجربه کرد. قیمت ساینا پلاس در بازه زمانی یاد شده حدود 2 میلیون تومان رشد کرد و قیمت این خودرو را در بازار به حدود 222 میلیون تومان رساند.

با توجه به این افزایش قیمت، ساینا پلاس شاهد رشد حدود یک درصدی قیمت در بازه زمانی یاد شده است.

اما ساینا معمولی تنها 0.5 درصد رشد قیمت را در پایان دوهفته بهمن ماه امسال به خود دید.

این خودرو ابتدای بهمن 194 میلیون تومان قیمت داشت اما در پایان دومین هفته از این ماه رشد یک میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد.

شاهین نیز بدون تغییر قیمتی، دو هفته بهمن ماه را پشت سر گذاشت. این خودرو با قیمت 345 میلیون تومان قابل خریداری است.