به گزارش اکوایران، جف بزوس، شرکت انویدیا و دیگر نام‌های بزرگ تکنولوژی در راستای تلاش برای یافتن کاربردهای بیشتر برای هوش مصنوعی، در حال سرمایه‌گذاری در تجارت توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند.

به نوشته بلومبرگ، شرکت «فیگِر اِی‌آی» (Figure AI Inc.) که توسط شرکت‌های اوپن‌اِی‌آی و مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌شود، در فرآیند جذب 675 میلیون دلار سرمایه‌گذاری قرار دارد که ارزش این شرکت را پیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید به حدود 2 میلیارد دلار می‌رساند. در این میان، جف بزوس از طریق یکی از شرکت‌های خود موسوم به اکسپلور اینوستمنتس، به سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلار در شرکت فیگر ای‌آی متعهد شده است. مایکروسافت هم در حال سرمایه‌گذاری 95 میلیون دلاری در این شرکت است. همچنین شرکت‌های انویدیا و آمازون هر کدام 50 میلیون دلار در شرکت فیگر ای‌آی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ربات‌ها به عنوان جبهه‌های جدید صنعت هوش مصنوعی ظهور پیدا کرده‌اند و این اتفاق باعث می‌شود قابلیت‌های هوش مصنوعی از طریق فناوری‌های پیشرفته، در دنیای واقعی هم نمایان شود.

مهندسان شرکت فیگر در حال کار روی رباتی هستند که شبیه به انسان است و مانند انسان حرکت می‌‌کند. این شرکت اعلام کرده که امیدوار است این ربات موسوم به «فیگر 01» بتواند وظایف خطرناک را که برای انسان مناسب نیست، انجام دهد. این شرکت همچنین ابراز امیدواری کرده که ربات‌هایش بتوانند چالش کمبود نیروی کار را حل کنند.

چندین شرکت فناوری دیگر نیز برای تأمین مالی شرکت فیگر وارد صحنه شده‌اند. شرکت اینتل با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری، شرکت ال‌جی با سرمایه‌گذاری 8/5 میلیون دلاری، سامسونگ با ۵ میلیون دلار و پارک‌وِی ونچر کپیتال و اِلاین ونچرز به ترتیب با 100 و 90 میلیون دلار از جمله آن‌ها هستند.

 شرکت اوپن اِی‌آی که در ابتدا قرار بود شرکت فیگر را خریداری کند، 5 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. مجموع بودجه جمع‌آوری شده توسط فیگر ای‌آی اکنون 675 میلیون دلار است که از هدف اولیه 500 میلیون دلاری این شرکت فراتر رفته است.