به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 293 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 161 هزار و 266 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 994 واحد در رقم 752 هزار و 119 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 70 واحدی به رقم 26 هزار و 266 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 191 واحد به سطح 136 هزار و 339 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز منفی شد و 231 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد کرمان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 46 میلیارد تومان بود. پس از کرمان، نمادهای فولاد، اخابر، شستا و زاگرس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شیران، بورس، وسدید، شپاکسا و وبصادر تعلق داشت.

020921

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز حکشتی، شپنا و فارس نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل اخابر، شیران و واتی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، سمگا و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، کگهر و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شیران بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، کرمان و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 824 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 552 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 210 میلیارد تومان رسید. 

020921

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد شیران بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 165 میلیارد تومان بود. 

پس از شیران، کرمان بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد اخابر و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کرمان با تعداد 693 میلیون و 169 هزار و 240 سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شیران تعلق داشت. دو نماد شستا و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 56 نماد صف خرید داشتند و 35 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 180 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 22 درصدی به 383 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020921