به گزارش اکوایران، شاخص بورس تهران دیروز توانست با رشد بیش از 73 هزار واحدی مقاومت دیگری از الگوی های هارمونیک خود را از سر راه بردارد و این موضوع را مدیون استقبال خوب خریداران از گروه فلزات اساسی است.

شاخص هم وزن چندی پیش این مسیر صعودی را طی کرده بود و در حال حاضر بالاتر از سطح 200 درصدی فیبوناچی موج قبلی خود قرار دارد. یعنی محدوده 800 هزار واحدی که به نوعی سطح مقاومت و عدد رند در نظر گرفته میشود. 

حالا با شکست قدرتمند سطح 127 درصدی فیبوناچی موج قبلی توسط شاخص کل ، تکنیکالیست ها معتقد هستند که شاخص می تواند به اعداد و ارقام بالاتری برسد. سطح هارمونیک بعدی شاخص محدوده 2 میلیون و 700 هزا واحدی است. اما در عین حال همچنان نگران شاخص اندیکاتور نماگر بازار هستند جایی که این رقم به محدوده 90 واحدی نزدیک شده است تا هیجان خرید را بیش از پیش نشان دهد.

اهالی بنیادی کار بازار سرمایه همچنان بر طبل ارزنده بودن بازار می کوبند و با ارزش نرخ دلار در بازار آزاد این موضوع را قوی‌تر عنوان می کنند که بازار توان رسیدن به اعداد بالاتر را دارد. 

باید دید اهالی بازار سرمایه شاهد تداوم روند صعودی خواهند بود یا خاطره اردیبهشت سال گذشته تکرار خواهد شد؟ هرچند که رویه سال جاری بسیار متفاوت تر از سال گذشته است.

علاوه بر این، نرخ بهره بین بانکی در دومین هفته پیاپی افزایشی شد و با 13 صدم درصد رشد نسبت به هفته گذشته خود را به 23,62 درصد رساند. 

صفری، معاون وزارت خارجه نیز تجارت ایران و عربستان بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا نیز نوشت : طرح استیضاح وزیر صمت فردا در مجلس بررسی می‌شود ، بررسی تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، فردا یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس هم از زبان نائب رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: در دو ماه آینده کشور با کمبود جدی دارو و مشکلات در تامین نیاز دارویی کشور مواجه خواهد شد. بهمن صبور: بهترین راهکار برای مشکل کمبود دارو این است که سازمان برنامه و بودجه یارانه دارو را به صورت مستقیم و به شکل نقدینگی به صنعت دارو منتقل کند تا در آینده نزدیک دچار مشکل نباشیم که اگر این مهم انجام نشود تا دو ماه آینده در تامین داروهای ساده نیز دچار مشکل خواهیم بود.

خبرگزاری مهر گزارش داد: یکی از چالش‌های موجود بازار کالاهای اساسی نایاب شدن شکر است. افزایش قیمت جهانی این محصول استراتژیک سبب شده تا تولیدکنندگان داخلی تقاضای افزایش قیمت داشته باشند. در دو هفته اخیر شکر در بازار موجود نبوده با وجود اینکه رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع قند و شکر ایران اعلام کرده بود شکر به اندازه کافی برای شش ماه در انبارهای کشور موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد.