به گزارش اکوایران درحالی که مطابق تقویم اقتصادی می‌بایست چین در روز سه‌شنبه 18 اکتبر داده‌های تولید ناخالص داخلی این کشور برای سه ماهه سوم سال 2022 را اعلام کند؛ خبری از انتشار این داده مهم نشد. مقامات اداره ملی آمار چین هیچ توضیحی در خصوص عدم اعلام آمار مطابق تقویم اقتصادی از پیش تعیین شده ندادند. این تغییر رویه بدون هر گونه توضیحی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاهش فراتر از حد انتظار رشد اقتصادی چین برای سه ماهه سوم امسال را مطرح کرده است.

نشست کنگره حزب کمونیست چین برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور در حال برگزاری است؛ احتمالا دولت چین برای حفظ توجه به این کنگره و جلوگیری از تاثیر منفی داده‌های اقتصادی بر انتخاب مجدد شی‌جین‌پینگ از ارائه آمار خودداری کرده است. به گزارش رویترز، بانک‌های دولتی چین نیز مداخله خود را برای دفاع از تضعیف یوان در روز دوشنبه افزایش دادند.

در حالی که اقتصاد تبدیل به هدف اصلی مقامات چینی در سال‌های گذشته شده بود؛ به نظر می‌رسد این رویه در حال تغییر است. به نظر می‌رسد که دیگر مقامات چینی توجه کافی را به عدم تحقق اهداف تولید ناخالص داخلی ندارند. طبق نظرسنجی رویترز، اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که رشد اقتصادی چین برای سال جاری میلادی به کمترین میزان پس از سال 1976 برسد.

عقبگرد رشد اقتصادی چین به عنوان بزرگترین اقتصاد کالا محور جهانی سیگنالی کاهشی برای کامودیتی‌ها به همراه خواهد داشت؛ با این وجود برخی تحلیلگران بر این باورند که نرخ کامودیتی‌ها ظرف ماه‌های اخیر افت زیادی داشته و انتشار داده منفی از اقتصاد این کشور بعید است که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در بازارهای کالایی بگذارد.