به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی صبح امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیأت وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران موافقت کرد.

وی ادامه داد: استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد، مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی‌ها و امکانات دبیرخانه‌ای امکاناتی برای استقرار و برگزاری امثال این قبیل پشتیبانی‌ها هستند، در سقف امکانات خود حمایت کنند و امکان فعالیت موثرتر این شوراها را فراهم کنند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در مصوبه دیگری هیات وزیران به پیشنهاد معاونت علمی رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اجرایی کشور را مجاز کرد که بتوانند اموال امکانات دارایی‌های خود را به صورت امانی با قراردادهای مختلف در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوانند از ظرفیت‌های دولتی بهره‌برداری کنند. یعنی دولت امکانات و دارایی‌های اموال خود را در چارچوب‌های حقوقی طراحی‌ شده به طور امانی و موقتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

وی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از مدیران وزارت رفاه درباره وضعیت نابسامان صندوق بازنشستگی و استفاده از عبارت فروش خوزستان و جزایر قشم و کیش، گفت: شهدا جان خود را فدای یک وجب خاک این کشور کردند و ما در خانه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و هیأت‌ها یاد گرفتیم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم. همه ما افتخار می‌کنیم که جانمان را فدای یک وجب خاک کشورمان در کیش و قشم و هرجای دیگر کنیم. هرکس مشکل اقتصادی یا مسأله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.