به گزارش اکوایران، سخنگوی دولت با انتشار یک توییت، به گمانه‌زنی‌ها درباره بروز تغییراتی در دولت اشاره و آن را تأیید کرد اما از فرد یا سازمان یا وزارتخانه‌ای نام نبرد.

بهادری جهرمی نوشته است: «حراست از منافع ملی با ارزیابی مستمر مدیران، وعده ‎دولت مردم با مردم بود که پیش از این هم دولت به آن عمل کرده و جزو محورهای پیام نوروزی و سخنان رییس جمهور با دولتمردان بود. به منظور استفاده بهتر از ظرفیت مدیران، تحولات و جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است.»

اصلی‌ترین گمانه‌زنی روزهای اخیر مربوط به خداحافظی مسعود میرکاظمی از ریاست سازمان برنامه و بودجه است؛ تا جایی که رسانه‌های اصولگرا و حامی دولت هم کاملاً واضح به آن پرداختند و دولت هم آن را تکذیب نکرد. در جدی‌ترین خبر درمورد این مسأله، خبرگزاری فارس به از رفتن قریب‌الوقوع میرکاظمی و آمدن «داوود منظور» رییس فعلی سازمان امور مالیاتی به جای او خبر داد.

این نخستین‌بار نیست که موضوع برکناری میرکاظمی بر سر زبان‌ها می‌افتد. اواخر پاییز و چند بار بعد از آن هم چنین بحثی مطرح شد که چند دلیل برای آن می‌توان متصور بود؛ نخست شیوه مدیریتی میرکاظمی است. برخی می‌گویند او اهل باج دادن نیست و شیوه خاص خود را دارد. در کنار این، گفته می‌شد که او از برخی افراد در کنار خود استفاده می‌کند که دولت آنها را در طیف بانیان وضع موجود می‌داند و همین هم به مذاقشان خوش نیامده است. مسأله سوم هم البته بیماری او است که می‌تواند عاملی اثرگذار محسوب شود. همه این‌ها در کنار نقدهایی که به عملکرد میرکاظمی شده، او را به گزینه اصلی تحولات و جابه‌جایی‌هایی تبدیل کرده که حالا سخنگوی دولت هم اصل آن را تأیید کرده است.

هرچند گفته می‌شد بعد از تعیین تکلیف بودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه رفتنی خواهد بود، اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه نیز خلاص زده شد و وقتی حق و حقوق معلمان در شب عید پرداخت نشد و صدای خیلی‌ها را درآورد، نام سازمان برنامه به عنوان یکی از متهمان اصلی مطرح شد، تا جایی که برخی نمایندگان مجلس هم به میرکاظمی تاختند.

خداحافظی وزیر آموزش و پرورش از سمتش نخستین تلفات دولت در موضوع معلمان بود و حالا گویا رییس سازمان برنامه هم باید برود؛ رفتنی احتمالی که اگر رخ بدهد باید دید در همان کاغذ کادوی «استعفا» - مانند برکناری یا در واقع استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش - پیچانده می‌شود یا قرار رفتن او طعم «برکناری» داشته باشد.

به جز میرکاظمی، این روزها از تغییر وزیر اقتصاد نیز صحبت می‌شود اما هنوز رنگ و بوی جدی‌تری به خود نگرفته است.