محمد درویش، کنشگر محیط زیست، در واکنش به حادثه سیل امام زاده داوود گفت کههمانطور که قبل از وقوع سیل، با انتشار یک ویدئو هشدار داده بودم که احتمالا باید آماده یک سیل باشیم، متاسفانه این اتفاق افتاد و به رغم هشدارهای سازمان هواشناسی، تمیهدات لازم برای مقابله با سیل و کاهش خسارات دیده نشد.

 او ادامه داد:موقعیت امامزاده داوود در انتهای دو دره واقع است و طبیعی است که با این شیب‌ها، حتما سیل این منطقه را در برمی‌گیرد. وقتی شما به تاریخ نگاه می‌کنید می‌بینید که ۶٨ سال پیش یعنی سال ۱۳۳۳، یک سیل وحشتناک در این منطقه رخ داده و ۳۵ سال پیش یعنی ۴ مرداد ۶۶ هم در یک سیل دیگر بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و هر دو هم در مردادماه رخ داد.

به گفته ویباید توجه داشت که در مرداد ماه، پوشش گیاهی از بین می‌رود و اصطلاحا زمین لخت است و وقوع حادثه‌ای مثل سیل می‌تواند اثرات مخرب داشته باشد. وقتی مردم به حریم بستر سیلابی رودخانه توجه نمی‌کنند، طبیعی است که چنین فاجعه‌ای رخ بدهد، چرا که در منطقه امام‌زاده داود، تمام ساخت و سازهای کف دره مثل سد عمل می‌کنند. از سویی مردم محلی در ابتدا سیل را جدی نگرفتند و با تداوم سیلاب‌های وحشتناک، و گیر افتادن و مرگ هموطنان در سیل، تازه متوجه عمق حادثه شدند.

البته ستاد بحران اگر ۲۴ ساعت قبل به مردم هشدار داده بود و آنها منطقه را خالی کرده بودند، این جماعت آواره نمی‌شدند و مشخص نیست این اتفاقات چند بار دیگر باید تکرار شود تا عبرت بگیریم!