به گزارش اکوایران، روزگذشته مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران با توجه به اتمام فرآیند انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و مشخص شدن 40 نماینده بخش خصوصی از سرپرستان وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی خواست نمایندگان خود را برای حضور در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران مشخص و معرفی کنند.

خوانساری در نامه‌های جداگانه به سیدمهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به بند 2 ماده 3 آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها که به حضور 20 نماینده دولت در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران اشاره دارد، خواستار تسریع در معرفی این نمایندگان شد.

اتاق بازرگانی تهران تنها اتاقی است که در ترکیب هیات نمایندگان خود نمایندگانی از دولت دارد و برابر آیین‌نامه 15 نماینده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و 5 نماینده نیز از طرف وزارت جهادکشاورزی به اتاق تهران معرفی می‌شوند تا در نشست‌های ماهانه و جلسات کمیسیون‌های تخصصی شرکت کنند.

طبق اعلام اتاق تهران، انتخابات این اتاق نیز تایید شد و با یک تغییر در بخش صنعت، اعتبارنامه 40 نماینده بخش خصوصی صادر شده است.