به گزارش اکوایران و به نقل از بلومبرگ کشکاری معتقد است که تورم کنونی ایالات متحده بسیار بالا است و بانک مرکزی برای به کنترل درآوردن آن باید مجددا اقدام کند.

 او در این مورد گفدر گردهمایی در کلوب وارتون در مینیاپولیس گفت: بر اساس معیارهای مختلف اقتصاد در حالت حداکثر اشتغال قرار دارد و تورم نیز در سطح بسیار بالایی است. در نتیجه اقتصاد در وضعیتی کاملا نامتعادل قرار دارد و نتیجتا برای من بسیار واضح است که برای بازگرداندن همه چیز به تعادل باید سیاست پولی انقباضی را تشدید کنیم.

او همچنین در ادامه به واقعه‌ای تاریخی اشاره کرد و تذکر داد که وقتی تورم در سطح 8 یا 9 درصد قرار دارد این خطر وجود دارد که انتظارات تورمی تغییر کند و ما مجبور باشیم برای مقابله با آن عواقب نامطلوب آن سیاستی بسیار تهاجمی را در پیش بگیریم. اشاره کشکاری به پل ولکر رییس سابق فدرال رزرو است که مجبور شد برای مبارزه با تورم اقتصادی آمریکا را وارد رکود کند.

کشکاری معتقد است که مقامات بانک مرکزی فقط زمانی می توانند به آرامش برسند که شواهد قانع کننده ای درباره بازگشت تورم به هدف 2 درصد وجود داشته باشد.

رشد سالانه شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای به 8.5 درصد رسید. همچنین فدرال رزرو شاخص دیگری با نام شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی را تعریف کرده است که این شاخص نیز در ماه ژوئن رشد سالانه 6.8 درصد داشته است.

کشکاری که در دوران پاندمی کرونا صریح‌ترین مدافع سیاست‎‌های انبساطی بود اکنون جدی‌ترین مدافع سیاست انقباضی شده است. بانک مرکزی آمریکا در سال جاری برای مقابله با تورمی که اکنون در بالاترین سطح 40 ساله قرار دارد، نرخ بهره را با سرعت کم‌سابقه‌ای افزایش داده است. در دو جلسه قبلی فد نرخ بهره 75 صدم درصد افزایش داشته است و تحلیل‌گران اعلام کرده اند که در جلسه آتی امکان تکرار چنین اقدامی وجود دارد.

مقامات فدرال رزرو این هفته برای کنفرانس سالانه‌ای به جکسون هول وایومینگ می‌روند که با حضور مقامات بانک‌های مرکزی از سراسر جهان برگزار می شود. جرومی پاول در سخنرانی خود در جکسون هول این شانس را دارد تا با تبیین مسیر آتی افزایش نرخ بهره انتظارات بازارهای مالی را تغییر دهد.

کشکاری مقصر دو سوم تورم در آمریکا را سمت عرضه می‌داند و یک سوم باقی‌مانده را نیز بر گردن محرک‌های مالی و سیاست فدرال رزرو دانست و عنوان کرد اگر محدودیت های عرضه کاهش پیدا کند کار فدرال رزرو آسان تر خواهد بود.

کشکاری همچنین افزود که دلار قوی می تواند با کاهش قیمت کالاهای وارداتی به کاهش تورم کمک کند.

همچنین رییس فدرال رزرو مینیاپولیس در بخشی از صحبت‌های خود افزود: دلار قوی برای تورم چه معنایی دارد؟ ممکن است این بدان معنا باشد که ما باید کار کمتری انجام دهیم زیرا ممکن است قیمت واردات را کاهش دهد.