به گزارش اکوایران، طلا با این رشد قیمتی به محدوده مرز 1750 دلاری بازگشت، تا کمی جای پای خود را در کانال کنونی حفظ کند. عقب نشینی شاخص دلار آمریکا و نرخ سود اوراق در این کشور راه طلا را برای صعود پس از هفت روز هموار کرد.

شاخص دلار که ارزش پول ایالات متحده در برابر ارزهای مهمی مانند یورو، یوان و ین را اندازه گیری می کند، با رشدی قابل توجه وارد کانال 109 واحدی شده است. شاخص مدیران خرید آمریکا که یکی از شاخص های مهم برای رصد وضعیت اقتصاد آمریکا است از سطح 47.3 واحد به 44.1 واحد ریزش کرده است در حالی که پیش بینی می شد این شاخص صعودی باشد.

به طور خلاصه انتشار چنین داده های این سیگنال را به بازارها مخابره می کند که دست فدرال رزرو برای افزایش سرع و قابل توجه نرخ بهره در ماه های آینده خیلی باز نیست. این در حالی است که بسیاری از بازارها در انتظار سخنرانی جرومی پاول در نشست جکسون هول هستند تا ببینند فدرال رزرو چه سیاست پولی برای ادامه سال در نظر دارد.

قیمت گاز پرواز کرد

یکی از اتفاقات مهم در روزی که گذشت رکوردشکنی قیمت گاز طبیعی در بازارها بود. گاز طبیعی در روز سه شنبه برای دقایقی از مرز 10 دلاری عبور کرد. برای آخرین بار قیمت گاز طبیعی در ماه جولای سال 2008 قیمتی بالاتر از قیمت امروز را به ثبت رسانده بود.

مهم ترین عامل رشد قیمت گاز طبیعی وجود نگرانی درباره اختلال در عرضه است. غول انرژی دولتی روسیه گازپروم، روز جمعه اعلام کرد که این کشور عرضه گاز طبیعی به اروپا را به مدت سه روز در پایان ماه از طریق خط لوله اصلی خود به منطقه متوقف خواهد کرد.