به گزارش اکوایران، در حالی که طلا پنج هفته متوالی نزولی بود، اکنون دو هفته است که به مدار صعودی بازگشته است. در هفته اخیر فلز زرد 2.25 درصد رشد داشت و کار خود را در قیمت 1766 دلار به پایان برد. این رشد قیمتی و سیگنال های جدید سبب شده است که فضای صعودی به بازار برگردد.

همین موضوع سبب شده است که تحلیل‌گران برای روزهای آینده قیمت‌های بالاتری را برای طلا پیش‌بینی کنند. یکی از مهمترین دلایل برگشتن ورق در بازار طلا سیگنال بانک مرکزی این کشور درباره نحوه ادامه سیاست پولی این نهاد در سال جاری است. معامله‌گران از سخنان پاول این دریافت را داشتند که فدرال رزرو در ادامه سال جاری با سرعت کمتری نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

با اینکه جرومی پاول، رییس فدرال رزرو، در صحبت‌های خود از محتمل بودن افزایش نرخ بهره در ادامه سال گفت اما این موضوع را به داده‌های اقتصادی که در آینده منتشر خواهد شد منوط کرد. همچنین او افزود زمانی که تاثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد حس شود، امکان کاهش سرعت رشد نرخ بهره وجود دارد.

این موضوع تحلیل‌گران و معامله‌گران را مجاب کرده است که که فدرال رزرو دیگر به اندازه قبل تهاجمی عمل نخواهد کرد.

کیتکو 2

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان نیز نشان می‌دهد اتفاقات رخ داده سبب غلبه فضای صعودی در این بازار شده است. 69 درصد از تحلیل‌گران شرکت‌کننده در بخش وال استریت این سایت معتقدند طلا در هفته آتی نیز صعودی خواهد بود در حالی که فقط 19 درصد طلا را نزولی می‌بینند و 13 درصد نیز معتقدند طلا در همین محدوده کنونی نوسان خواهد داشت.

62 درصد از معامله‌گران خرد مین‌استریتی نیز بر این باورند که طلا باز هم رشد خواهد کرد و تنها 22 درصد طلا را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند.