عده ای از تحلیلگران معتقدند که خبر آزادسازی منابع ارزی ایران در قطر باعث  کاهش قیمت ارز شده است. روز سه شنبه هیئتی به سرپرستی معاون وزیر خارجه قطر، برای آزادسازی پول های بلوکه شده با مقامات ایرانی جلسه داشتند.

افزایش منابع ارزی توانایی دولت برای کنترل قیمت ارز را افزایش خواهد داد همچنین با آزادسازی منابع ارزی، چشم انداز نتیجه مذاکرات مثبت تلقی می شود.

خبر مهم ارزی که در روز گذشته منتشر شد اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی بود. تا ارز ترجیحی در قرن جدید هم سربار بودجه کشور باشد. امروز سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای اعلام کرد که دولت ناچار به حذف تدریجی ارز ترجیحی است. و در ازای حذف ارز ترجیحی برای خانواده ها یارانه در نظر گرفته شده که به حساب خانواده ها واریز میشود. در جوابیه سازمان برنامه و بودجه از میزان یارانه و  زمان واریز آن چیزی گفت نشده بود تا زمان پایان مسئله ارز ترجیحی همچنان در ابهام بماند.

دلار در بازار آزاد امروز در ادامه روند نزولی دو روز گذشته تا مرز ۲۷۶۰۰ عقب نشینی کرد. تحلیلگران فنی می گویند تثبیت دلار زیر محدوده ۲۷۸۰۰ تومان باعث کاهش ورود تقاضا به بازار خواهد شد و سناریوی افزایشی بازار ارز شکست می خورد.

رویترز امروز از اتمام نصب دوربین های آژانس در نطنز خبر داد که همراه با خبر آزادسازی پول های ایران نشان دهنده افزایش جو مثبت نسبت به حصول توافق است.

امروز بازارساز در بازار متشکل خلاف جهت حرکت دلار در بازار آزاد، نرخ فروش دلار را نسبت به روز گذشته حدود ۲۶۰ تومان افزایش داد و نرخ دلار روی تابلوی صرافی ۲۵۴۹۳ تومان ثبت شد. این میزان بیشترین افزایش در دو هفته اخیر بوده است.

دلار سنا به عنوان بازوی دیگر بازارساز امروز با افزایش ۱.۰۴ درصدی روی تابلو در قیمت ۲۵۳۶۷ تومان به فروش رسید.

 سکه امامی امروز با ۷۰ هزار تومان کاهش در قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. تحلیلگران معتقد هستند ادامه کاهش در بازار دلار میتواند سکه را کاهشی کند.