به گزارش اکوایران: امیر لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات، در حاشیه چهارمین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش تعرفه اپراتورها اظهار کرد: بحث افزایش تعرفه ها همیشه مطالبه اپراتورها بوده که این مطالبه در سالیان اخیر بیشتر هم شده است. ما در بازه‌های مختلف داده‌هایشان را دریافت و ارزیابی می‌کنیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم.

لاجوردی اضافه کرد: اپراتورها در حال حاضر داده‌های آماری‌شان را به منظور افزایش تعرفه‌ها در اختیار ما قرار دادند اما هرگونه تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است که بدانیم اپراتور این افزایش درآمد را چگونه قرار است هزینه کند. بنابراین از اپراتورها برنامه توسعه‌ای خواسته‌ایم و شاخص‌های ارتقای کیفیت شبکه را به آنها اعلام کردیم.

او درباره شاخص‌ها افزود: شاخص‌ها متفاوت است؛ از شاخص افزایش سرعت تا سایر شاخص‌های کیفی شبکه شاخص‌ها را به اپراتورها اعلام کردیم و گفتیم که تا انتهای سال چقدر باید افزایش پیدا کند؟

رییس سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: همچنین در حوزه توسعه فناوری 5G برنامه‌ای به اپراتورها اعلام شده که سال آینده باید به چه هدفی برسیم و چه زیرساخت‌هایی در این حوزه نیاز به توسعه دارد.