به گزارش اکوایران؛ داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی در مجموع ۴۲ میلیون تن سیمان در کشور تولید شده که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 11.6 درصدی داشته است.

براساس آمار اعلام شده از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، ظرفیت اسمی صنعت سیمان خاکستری با ۷۸ واحد تولیدی ۸۸ میلیون تن است، از سوی دیگر ۱۰ واحد تولیدی سیمان سفید نیز در کشور فعال است که تولیدی برابر با یک و ۶ دهم میلیون تن در کشور دارند.  

 صنعت سیمان در میان صنایعی قرار دارد که همواره سایه برق بر آن سنگینی می‌کند، بطوریکه ناترازی انرژی آن را همواره تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با این حال انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در  این خصوص به این نکته اشاره می‌کند که عرضه‌های مستمر سیمان از طریق واحد‌های تولیدی و افزایش تامین ۱۰ درصدی برق مورد نیاز واحد‌های تولیدی از سوی وزارت نیرو باعث شد امسال فضای آرام و بازار بدون تنشی را در این صنعت پشت سربگذاریم.

براساس آمار سال گذشته میلادی در مجموع 4.2 میلیارد تن سیمان در جهان تولید شده است که از این مقدار، «چین» با 2.1 میلیارد تن (تولید ۵۰ درصد) در صدر جدول تولیدکنندگان سیمان جهان قرار گرفت «هند»، «ویتنام» قرار دارند و ایران نیز با 64.2 میلیون تن تولید در جایگاه هشتم قرار گرفت در حالی که پیش از این رتبه ششم دنیا متعلق به ایران بود.

در ۶ ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۵ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که رشد 11.48 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.