به گزارش اکوایران؛ در هر شب، دونالد جی. ترامپ به پاسیو در مار-آ-لاگو قدم می زند و در یک سخنرانی شفاف چند کلمه ای می گوید و از هر نامزد مورد علاقه ای که برای امتیاز جمع آوری سرمایه به او پول می دهد استقبال می کند.

تغییر کاربری مارآلاگو به دفتر مرکزی حزب

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، آقای ترامپ در یکی از شب‌های فوریه در باشگاه خصوصی خود گفت: «این مکان ویژه‌ای است». «من قبلاً می‌گفتم «زمین صفر» اما پس از مرکز تجارت جهانی دیگر از این اصطلاح استفاده نمی‌کنیم. اینجا جایی است که همه می‌خواهند باشند».

به مدت 15 ماه، رژه ای از داعیان - سناتورها، فرمانداران، رهبران کنگره و مبارزان جمهوری خواه از همه اقشار - این سفر را انجام داده اند تا وفاداری خود را اعلام کنند و نامزدی خود را مطرح کنند. برخی مشاوران آقای ترامپ را استخدام کرده اند، به این امید که در جلب حمایت او برتری کسب کنند. برخی از آنها تبلیغاتی را خریداری کرده اند که فقط در فاکس نیوز در جنوب فلوریدا پخش می شود. و تقریباً همه دروغ او را مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 را می گویند.

آقای ترامپ با کار روی یک میز چوبی بزرگ که یادآور میزهایی است که در دفتر بیضی استفاده می کرد، یک سوئیت قدیمی مارآلاگو را به یک دفتر مرکزی حزبی در سایه تبدیل کرده است؛ با جمع آوری بیش از 120 میلیون دلار – سرمایه که بیش از دو برابر خود کمیته ملی جمهوری خواه است. سوابق فدرال نشان می دهد که PAC او هر روز بیشتر از مهمانی آنلاین حزب جمع آوری کرده است.

ماشین انتخاباتی ترامپ و یارانش به راه افتاد

برنامه انتقام و پاکسازی

و در حالی که دیگر روسای جمهور گذشته صحنه سیاسی را واگذار کرده اند، آقای ترامپ برعکس عمل کرده است و به طور تهاجمی برنامه انتقام از جمهوری خواهانی که به او ظلم کرده اند را دنبال می کند، از بیش از 140 نامزد در سراسر کشور حمایت می کند و انتخابات مقدماتی 2022 را به آزمون خود تبدیل می کند.  

آقای ترامپ با الهام بخشیدن به ترس، انباشت پول نقد، و تلاش برای سرکوب رقبا، نه تنها به عنوان یک دلال قدرت، بلکه به عنوان چیزی نزدیکتر به رئیس یک ماشین سیاسی قرن نوزدهم رفتار می کند.

راجر استون، مشاور دائمی آقای ترامپ از دهه 1980 که اخیراً در Mar-a-Lago دیده شده است، می گوید: «رهبران احزاب هرگز نقشی را که ترامپ بازی می کند، بازی نکرده اند. زیرا او می تواند - و به قوانین مرسوم سیاست مقید نیست».

این پرتره از آقای ترامپ به عنوان یک رئیس حزب مدرن از بیش از 50 مصاحبه با مشاوران ترامپ در گذشته و حال، رقبای سیاسی، جمهوری خواهانی که به دنبال حمایت او بوده اند و مقامات و استراتژیست هایی که با نفوذ او دست و پنجه نرم می کنند، برآمده است.

آقای ترامپ آشکارا از قدرت لذت می برد. در حال حاضر، او به جزئیات پاکسازی حزب جمهوری خواه از وجود منتقدانش پرداخته است، حتی اگر به شیوه معمول، برنامه ریزی و اجرا ممکن است تصادفی باشد. او تلاش‌های خود را تقریباً با وسواس بر نصب وفاداران سرسخت در پست‌های کلیدی ایالتی میدان‌های نبرد متمرکز کرده است -فرمانداران، سناتورها، اعضای مجلس نمایندگان، وزرای خارجه و دادستان‌های کل ایالت- اغلب به جای همان مقاماتی که تلاش‌های او برای براندازی نتایج ۲۰۲۰ را خنثی کردند.

او نامزدها را تحت فشار قرار داده است تا رقابت‌هایی را که وارد آن می‌شوند تغییر دهند، به جمهوری‌خواهان توصیه کرده است که چه کسانی را استخدام کنند، خود را درگیر قوانین ثبت احزاب در وایومینگ و رقابت رئیس مجلس ایالتی در میشیگان کرده است.

او حمایت خود از فرماندار مایک دانلیوی آلاسکا را مشروط به عدم حمایت آقای دانلیوی از سناتور فعلی ایالت، لیزا مورکوفسکی، کرد. آقای دانلیوی سریعاً رعایت کرد.

هفته گذشته، او با صدور یک تاییدیه، از مردم پنسیلوانیا خواست در انتخابات مقدماتی فرمانداری به بیل مک‌سواین رای ندهند، به این دلیل که آقای مک‌سواین به‌اندازه کافی از اتهامات وی در مورد تقلب در انتخابات 2020 استقبال نکرده است.

ماشین انتخاباتی ترامپ و یارانش به راه افتاد