به گزارش اکوایران، الشرق الاوسط مدعی «آماده باش کامل ارتش اسرائیل برای حمله پهپادی ایران» شد ونوشت:  به گفته منابع امنیتی در تل آویو، ارتش اسرائیل سطح هوشیاری خود را در مرزهای سوریه و لبنان با پیش بینی حملات ایران افزایش داده است.

این منابع گفتند که تهران با اعلام مسئولیت خود در بمباران یک سایت «اسرائیلی» در اربیل با 12 موشک بالستیک، آشکارا گامی تشدید کننده برداشت.

این منابع مدعی شده اند که حملات اخیر اسرائیل به ایران بسیار سخت بود، به ویژه حمله اخیر که اسرائیل حدود 600 پهپاد را در خاک ایران منهدم کرد و حمله به خاک سوریه در اوایل هفته جاری که منجر به شهادت دو تن از افسران ارشد سپاه پاسداران شد.

به همین سبب، اسرائیل وضعیت آماده باش خود را در مقر دیپلماتیک اسرائیل در آذربایجان، همسایه شمالی ایران اعلام کرد.

منابع آمریکایی فاش کردند که حمله هوایی اسرائیل به یک کارخانه هواپیماهای بدون سرنشین ایران در ماه گذشته از یک سایت اسرائیلی در آذربایجان انجام شد.

منابع اسرائیلی افشای ایالات متحده مبنی بر اینکه بمباران ایران در ماه آوریل سایت های آموزشی اسرائیل را هدف قرار داده است، محکوم کرده و هشدار داده اند که این تنها آسیبی به همراه دارد.

جنگ هواپیماهای بدون سرنشین بین اسرائیل و ایران در سال های اخیر تشدید شده است.

در فوریه 2018، اولین رویداد مهم زمانی رخ داد که ایران یک پهپاد را در پاسخ به حملات هوایی در سوریه به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد. پهپاد مذکور سرنگون شده و ارتش اسرائیل با حمله به اهدافی در سوریه از جمله خودروی پرتاب کننده پهپاد پاسخ داد. پهپاد ایرانی حامل مواد منفجره زیادی بود و در حال انجام ماموریتی بر فراز سایت های نظامی در بلندی های جولان سوریه بود.

جنگ سایه ایران و اسرائیل

همچنین در آگوست 2019، اسرائیل دو پهپاد انفجاری ارسال شده به مواضع اسرائیل در جبل الشیخ در شمال جولان را خنثی کرد. گفته شده ارتش اعضای سلول پرتاب کننده پهپاد را که لبنانی بودند، کشته اند. این مسئله منجر به تنش امنیتی و تبادل حملات در مرز با لبنان شد که چند ماه طول کشید.

در سال‌های اخیر، اسرائیل به انجام عملیات‌های پهپادی انفجاری مختلف علیه تأسیسات هسته‌ای ایران متهم شده است. 

در جریان آخرین جنگ در نوار غزه، در ماه می 2021، ایران یک پهپاد پرتاب کرد که به دره اردن نفوذ کرد و سرنگون شد. هفته گذشته نیز ارتش اسرائیل فاش کرد که دو پهپاد ارسالی از ایران با استفاده از هواپیماهای رادارگریز F-35 بر فراز آسمان کشورهای دیگر خاورمیانه رهگیری و سرنگون شده اند.

اسرائیل به دنبال راه اندازی یک کمپین بین‌المللی علیه فعالیت‌های ایران بوده که ذخایر پهپادها و موشک‌های بالستیک تهران را هدف قرار می دهد.

ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در نشست اخیر کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا مدعی شده ایران بیش از 3000 موشک بالستیک از انواع مختلف دارد که برخی از آنها می توانند به تل آویو برسند. مک کنزی در این جلسه گفته: «هیچ یک از آنها هنوز نمی توانند به اروپا برسند، اما در طول پنج تا هفت سال گذشته... آنها سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک های بالستیک خود انجام داده اند». او افزود: «موشک‌های آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی برد بیشتری دارند و دقت قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند و این یک پیشرفت قابل توجه است».

جنگ سایه ایران و اسرائیل