به گزارش اکوایران، صرافی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در استرالیا به زودی موظف خواهند بود برای ادامه فعالیت خود یک مجوز خدمات مالی از سازمان تنظیم‌گر بازارها در این کشور دریافت کنند.

به نوشته بلومبرگ،‌ استرالیا می‌خواهد ضمن حمایت از رشد ارزهای دیجیتال از مصرف‌کنندگان نیز حمایت کند.

طبق ‌این لایحه دولت استرالیا،‌ پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که بیش از 5 میلیون دلار استرالیا در اختیار دارند، باید از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری این کشور مجوز دریافت کنند. این لایحه از استانداردهای معامله ارزهای دیجیتال در بریتانیا،‌ سنگاپور و کانادا الهام گرفته است.

پیش‌تر،‌ بانک‌های بزرگ استرالیا در سال جاری میلادی به دلیل خطرات کلاهبرداری،‌ دسترسی به پلتفرم‌های دارایی‌های دیجیتال را محدود کردند.

به دنبال فاجعه 1/5 تریلیون دلاری کریپتو در سال گذشته میلادی که باعث انحلال برخی شرکت‌های مشهور در زمینه ارزهای دیجیتال شد، تلاش کشورهای جهان بویژه کشورهای توسعه‌یافته برای ایجاد قوانین بیشتر در این حوزه،‌ افزایش یافته است. از جمله شرکت‌های رمزارز که در سال گذشته میلادی ورشکسته شدند، می‌توان به «اف‌تی‌ایکس» اشاره کرد. «سم بنکمن فرید» موسس این شرکت هم‌اکنون در آمریکا به دلیل کلاهبرداری چند میلیارد دلاری محاکمه می‌شود. ارزش اف‌تی‌ایکس پیش از ورشکستگی ناگهانی، حدود 32 میلیارد دلار برآورد شده بود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز دوشنبه (24 مهر) از 27 هزار دلار و 119 سنت تا 27 هزار دلار و 972 سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 800 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر 13 میلیارد و 31 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 0/64 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1555 تا 1588 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 25 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر 4 میلیارد و 57 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 0/78 درصد کاهش پیدا کرده است.