به گزارش اکوایران، به گفته محمد رضوانی‌فر - معاون وزیر اقتصاد - آمار درآمد وصولی گمرک و واریز به خزانه در ۱۰ ماهه سال جاری نشان دهنده رشد ۴۵ درصدی درآمدهای گمرکی است. 

به گفته وی جمع کل وصولی ها و واریز به خزانه از سوی گمرک در ۱۰ ماهه امسال ۱۵۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در این مدت میزان حقوق ورودی وصولی کالاها بالغ بر ۵۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان گردیده که ۴۵ درصد افزایش یافت. 

آنطور که رضوانی‌فر گفته، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک در مدت یاد شده به ۷۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۹ درصدی همراه بوده است.

همچنین گفتنی است که میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی نیز در همین مدت با ۲۲ درصد رشد به رقم ۷۹ هزار و ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

حذف رانت از دستورالعمل ورود موقت خودرو سواری

رئیس کل گمرک همچنین اعلام کرد: در بحث ورود موقت خودروسواری نیز تفویض اختیار ورود موقت خودرو سواری به گمرکات اجرایی، افزایش مهلت پروانه ورود موقت از سه ماه به ۵ ماه در یک مرحله‌، موافقت با ورود موقت خودرو سواری از تمامی کشورها به صورت یکسان به منظور تمرکززدایی و حذف هرگونه رانت از نکات در نظر گرفته شده در به‌روزرسانی دستورالعمل ورود موقت خودروسواری بود. در مجموع در به‌روزرسانی این دستورالعمل‌ها، شفافیت و ارائه تسهیلات بیشتر به خدمات گیرندگان در اولویت قرار داشت.